Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Gunilla Bäckström - 27 januari 2011 21:53

 

Hade ju egentligen tänkt att jag inte skulle tävla mer med Kiwi.

Eftersom jag hade planerat för en nykomling...som inte kom.

 

Fast jag har ju inte sagt att jag ska pensionera henne än,

tiden får väl utvisa när det är dax.

 

Nu blir det till att damma av den lilla "järnladyn"

för hon är piggare än nånsin.

Har en massa ungdoms hyss för sig inne oxå.

Massakerar dörrmattan när ingen ser

 eller knycker pinnar i vedkorgen

 och tuggar sönder lite här o där.

Men det tycker jag bara är positiva hyss när man är snart 12 år.

 

"Busa" på du Kiwi och gör det du vill på äldre dar. 

 

Har ju sett på en del tävlingar vi var på förra året

att hon inte har sämre kapacitet än en del "ynglingar".

Men nu går vi ut bara för att vi ska ha lite kul och har

inga prestationskrav på oss.

Kiwi trivs även ganska bra som "soffhund" hos husse

 när han liggger där med en påse ostbågar.

   

 Själv äter jag fortfarande LCHF mycke go mat är det

och

SO FAR SO GOOD.

Nu blir det sängen och  

 

Go natt alla goa ! !



Ovido - Quiz & Flashcards