Alla inlägg under maj 2011

Av Gunilla Bäckström - 29 maj 2011 19:51


I tisdags var det dax för en tur till Upplands-Väsby igen

och denna gången var den sista,

för nu skulle vårat arbete redovisas

 och utbildningen var slut.

Ja jisses...lite nervös var man allt för att stå där framme

och prata i mikrofon inför ca 50 st kurskamrater.

                       

Men det gick ju bra och man känner att självförtroendet växer

när man övervunnit sig själv och det är klart.

  

På onsdagkväll var det underhållning och tävling....

 

Då kom tävlingsdjävulen fram hos oss Kr-hamnare.

  

Hur det gick ? ? ?

 

Vi vann såklart !

  

 

Lördag var vi till Degerfors en sväng och hälsade på

Camilla & Andreas & William.

Camilla & William & jag tog en promenad på samhället

och jag tror det var mer folk ute där en lördag fm

än vad det är i Kr-hamn.

 

Söndag fm fick jag ett energiryck och städade huset, sen

kom Camilla med familj och grattade på morsdag.

 

Fick även en ny skinnjacka av min älskade Micke.

 

Tack mina allra goaste ! !

 

Här bjöds det på mat (kyckling & chipsgratäng) & ris & sallad.

limepaj & grädde & kaffe till efterrätt.

 

William växer och gör stora framsteg...

tänderna pluppar upp lite här och där (4 st redan).

 

Vara still är man inte längre heller..

Det här med horisontalläge på golvet blir nog inte långvarigt.  

   Vill hellre gå på riktigt....här görs det framsteg !

 

Alltid go & glad,

 somnar vid ca 21:00 och sover till ca 09:00.

 

Envis som bara den och vet vad han vill,

det är morsmors pöjk det !

 

Tack mina närmaste för en helt underbar helg ihop med er ! !

 

    

 

Av Gunilla Bäckström - 23 maj 2011 22:41

 

Nu är snart Maj månad till ända och semestern närmar sig !

 

I lördags var det dax för våran (NightCruisers)

 årliga bilutställning och cruising.

 

Jag tror det var ca 300 fordon på utställningen

och då är det både bilar o MC.

 

En himla trevlig dag var det

med goa kompisar att jobba ihop med.

Lite mer avslappnat än hundsporten

för här gäller det inte och va bäst

utan alla har samma värde.

Fast det kom ju lite kompisar från hundvärlden oxå

 (man kan ju ha flera intressen).

Susanne B & Susanne G med respektive !

 

16.30 var det dax för Cruising. Micke jobbade fm så han hann bara åka hem o rasta hundar o stoppa in i baksätet på "pärlan".

Gammal o sleten som man är så var det bara att åka hemåt efter crusingen.

Sen hade vi

ju våra fyrbenta med oss oxå

och jag tror inte de skulle uppskatta

att i sitta där bak till framåt 04:00.

 

Vaknade 07:30 på söndag morgon

(enda sovmorgonen på den veckan)

och var pigg och kunde inte somna om....

skit oxå ! 

Men idag var det måndag

och jag vaknade före klockan ??.

 

Jobbade ett långpass 07:00 - 18:00.

 

När jag kom hem blev det en långpromenad

på en timma med hundarna & dammsugning av huset &

skurade toalett & duschkabin & handfat & (golvet är kvar) 

& gjorde matlåda till mig sen duschen o nu sängen...

 

Fast jag ä inte trött...över speedad kanske...

 

Drar till "storstan" ett par dar imorgon.

 

Packa inför Stockholmsresan tar jag imorgon.

 

 Jobbar 07:00 till ca 12:00, och blir hämtad 13.00 så

det finns ju lite tid över.

Sova får man tydlgen göra när man blir "gammal"...

På valpfronten så verkar det som det är en mycke dräktig tik,

men med min otur så är det väl 10 hanar.

Bara att vänta o se !

 

 Tack o lov så verkar inte Kiwi bli gammal än ! ! ! !       

Ha det gött alla goa........  

Av Gunilla Bäckström - 15 maj 2011 21:19


Ja här har det väl inte hänt några sensationer sen sist !

 

På hundfronten har jag fått info

att det finns en dräktig Buffy,

 

så nu är det bara att hålla tummarna

 att det går vägen denna gång.

 

Veckorna består till största delen av jobb,

torsdag-fredag var vi till Dömle Herrgård

 på konferans med jobbet.

 

Helgen har mest tillbringats till städning av det egna hemmet

 eftersom vi har varit ute med husbilen en del lediga helger.

 

I eftermiddag var det möte på klubben (NightCruisers)

inför helgens stora bilutställning och cruising.

    Crusingen startar kl 16:30

från Marieberg och in till stan.

  

Bara att hoppas på att "han där uppe"

 är på våran sida och vi får fint väder.

 

YES YES...nu blev det 1-0 till Sverige i hockeyn !

  

 I mitt lilla växthus växer det så det knakar,

 snart dax att plantera om plantorna.

  

En ny arbetsvecka är snart igång,

och det börjar kännas lite stressigt

 med allt som ska vara klart inför sommar o semester.

Fast jag vet ju att vi klarar det vi ska i utsatt tid i år oxå.

 

"Same prosedur at last year" 


Tyvärr blev det ingen husbils tur denna helg

eftersom Micke jobbat natt hela helgen.

 

Och där blev det 1-1 i hockeyn......

  

Lite märkligt vi har har fått här i huset.

Jag har varit ledig i helgen och Micke jobbat

(natt dessutom, så den tiden han är hemma sover han),

 nu börjar jag jobba imorgon

då går Micke på ledigt i fem dagar.

Alltså går jag på ledighet till fredag,

 då börjar han jobba igen.

  

Ja det sliter ju inte på äktenskapet precis !

 

Huvudsaken är ju att vi två är överens med detta,

och det är ju utmärkt när det kommer en valpis i huset.

 

Nu fortsätter jag med hockeyn

och hoppas att det går vägen.....annars ! 

  

Jaha nu blev det 2-1 till Finland...

kanske lika bra att gå och lägga sig.

För det är nog snart 3-1 till våra grannar.

Ja där kom det innan jag hann skriva färdigt.

Ska man gratta Finland innan man stänger av TV:n ? ? ?

 

Ja nu blev det 4-1 till Finland....

hann bara ut i köket en sväng och då blev det 5-1.

Jamen se på f**n nu blev det 6-1....

(Sveriges målvkt somnade visst ganska snabbt)

 

Grattis Finland ! ! ! ! !    

 


 

 

 

Av Gunilla Bäckström - 8 maj 2011 21:10


Drog iväg på fredag em och stannade till vid

 Mariestad brukshunklubb.

Lördag morgon for vi vidare ner till Lidköping och ett bersök hos

"Husvagns Svensson" och där gjorde vi av med "några tusenlappar".

 

Lite "bra ha saker "som fattades, så nu känns det bra.


Tillbaka till Mariestads BK vid 15-tiden på lördag,

 och där fick vi en helt underbar kvälls i solen

med grillning och div tillbehör.

Söndag var det lydnadstävling..

Tyvärr verkar det som lydnaden håller på att "dö ut".

 Mariestad har alltid haft många deltagare på sina tävlingar.

Men nu var det väldigt klent i alla klasser...

Eliten hade bara 4 startande.


Grattis till höga o fina poäng till er som deltog i Eliten !!


Väl hemma i em så har vi städat o "riggat" om husbilen

så den är klar för avfärd.

Hann och sova en stund i solstolen på altanen oxå

efter grillningen.


Har haft en helt underbar och avkopplande

 helg med helt underbart väder igen! ! ! !


Nu är det sängen som gäller inför en ny arbetsvecka..

   


Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards