Alla inlägg under juni 2011

Av Gunilla Bäckström - 28 juni 2011 21:40


Ja då var midsommar över för i år !

  

Sommaren är alldeles för kort för att man

ska hinna med allt man vill göra.

 

I år föll datumet in så vi firade 6-årig bröllopsdag den 24/6

vi gifte oss på midsommarafton 2005.

  

Ja det blev ett lungt firande eftersom

 Micke jobbade förmiddag hela helgen.

 Det blev det traditionella.

 

Började med en skål för oss !

  

sen blev det...          fortsatte med...

    

En lugn o skön kväll alltså !

 

Midsommardagen ägnade jag nästan bara till Kiwi,

eftersom hon fyllde 12 år min lilla älskade fyrbening.

Det blev våfflor & sylt & grädde...

  

Måndag fm städade jag och på eftermiddagen

 åkte jag över till Degerfors

 och umgicks med Camilla & William.

Mormors älskade lilla goding...

   

Söndag åkte vi över till bästaste Susanne & Anders och kollade på deras nya inglasade altan...så snyggt.

Och där blev vi bjudna på go mat och div tillbehör,

det blev en super trevlig kväll.

Tack för att ni är så goa !

  

Idag har jag bara legat i solsängen och pressat

 och det känns vill jag lova.

    

Men nu ska det brännas för snart är det vinter igen,

så jag tänker prioritera det "hembrända imorgon oxå.

Ja solen alltså  ! ! !   

  

Ha de skönt och njut i solen mina vänner ! !

 

Av Gunilla Bäckström - 21 juni 2011 19:34


Ja då var SM 2011 över !

 

Resan började ju inte så speciellt bra....

när vi är halvvägs till Karlskoga

 så händer det nåt med husbilen ????

  

Då känns det tryggt att ha min händiga man med sig,

det var inget allvarligt & och var snabbt åtgärdat.

  

Arrangörs mässigt så var det väl ingen hit.

Svårt att slå "vårat" SM 2010 på Skutberget i Karlstad,

där vi hade ALLT på tävlingsområdet   

 

Det är ändå himla kul & få träffa alla goa människor

 man lärt och känna genom alla dessa år,

(från min första SM start 1996 fram till 2010).

 

Och en himla trevlig lördagkväll med grillning

och goa kamrater gör ju livet x-tra gött.  

  

Lördag var det bra väder med "fläckvis sol & moln...

men inget regn.

  

Söndag var det ihållande regn som ökad stundtals.

Snacka om o vara blöt...

i stolen jag satt i var det en vattenpöl.

  

Trots regnkläder så var trosorna genom blöta.

Men är det SM final så är det,

då gillar man läget och håller ut.

 

Goa Maria Brandel (fd Hagström) visade var skåpet ska stå

och gjorde två fantastiska rundor

och blev SM MÄSTARE 2011.

 

I kvallistan till SM:et så var det nästan hälften

som låg på 300 och över.

 

Och på SM så var det "bara"

vinnaren (en) som kom upp i de poängen ? ? ?.

 

Visst är det hårdare bedömning på ett SM,

 men det är det ju för alla.

 

Ja lyfter på hatten än en gång för Maria & Ylle    

De tävlar i en klass för sig just nu.

 

Ja det var lite tankar från SM 2011.

 

Kameran var med men

låg tyvärr kvar i husbilen hela helgen p.g.a slö fotograf.

 

Det känns som jag trampar i tjära just nu,

 när det gäller jobbet.

  

Sparade första semesterveckan,

 så jag jobbar t.o.m torsdag.....

Hur tänkte jag......inte alls tydligen,

men nu är det bara i 1 1/2 dag kvar.

 

Måste ju spara till hösten ifall, om, inte, och allt det där.

 

Ha en go sommar alla vänner ! !

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Gunilla Bäckström - 12 juni 2011 19:43


Igår var det lite halv tråkigt väder så då passade det bra

 att börja greja med husbilen inför helgen.

 

Det är ju dax att bege sig till Stockholm och kolla på

SM 2011 ! !

 

Känns lite konstigt att inte vara med och tävla i år.

 

Men det får bli att heja och supportra på klubbkompisen Jouko !

 

Jag startade första gången 1996.....

 i Malmö med Kita.

Sen har det rullat på med ett frivilligt uppehåll i ett par år.

Det berodde på att jag saknade tävlingsmotivationen,

 så ena året hade jag kvalat in men valde att stryka mig

 och lämna plats åt någon annan,

 sen tävlade jag inte på ett år

 (och då får man ju inga kvalpoäng).

 

Och nu har jag ingen hund att tävla med eftersom Kiwi

 gjorde sitt sista SM 2010.

 

Hon blir 12 år till midsommar

så då är det väl dax att slippa alla krav.

  

Men det blir en valpis i höst, så då blir det att börja om.

 

Idag har det äntligen varit sol och varmt igen

och nya solsängen har blivit invigd.

 

 

Micke har gjort lite hemma fix...

 

Trodde det var Rambo i trädgår´n....

 

Sen blev det grillen...

Micke var lite som "Hacke på jul" han var överallt samtidigt...

  

Nu är man mätt och "Rambo" är trött....

 

Snart blir det sängen och

ladda inför ännu en underbar arbetsvecka ! !

  

Av Gunilla Bäckström - 5 juni 2011 21:08


Fast bara när det är röd dag på måndag  ! !

Det innebär ju att man får en x-tra "söndag".

  

Vilken helg det har varit, strålande sol & varmt.

Har gjort det minsta möjliga

 och bara prioriterat utevistelse i solen.

 

Idag har jag inte bara varit "latpadda"

låg och pressade i solen

  några timmar sen fick jag en lite energi kick.

Förresten kan man bli immun mot solstrålarna,

det tjatas om att strålarna är så starka nu

och här har jag pressat "utan skydd"

i två dagar och jag tycker inte ens det syns nån skillnad ??

  

En superenergisk (idiot) granne drog igång med en trimmer/röjsåg

vid 09:00 och stängde inte av fa**nskapet förrän 15.30,

fick hämta "radiopropparna och klämma in i öronen...istället för att bli osams med "den som förde väsen"...

ja det är inte alltid tyst på landet.

 

Rev ur lakanen och tvättade & hängde ut på tork,

så nu luktar det så gott i sovrummet.

 

Drog även ett varv med dammsugaren, och

efter det blev det en promenad med hundarna.

 

Resterna från lunchen blev det paj av......ja köttfärspaj alltså.

Passade på att göra några stycken och frysa in,

enkelt och ta fram när man känner sig lite lat

och inte har lust att stå vid spisen.

Det fick bli min kvällmat och mys på altanen...

för mig & hundarna.

  

Ha en fortsatt goer kväll ! !

 

 


Av Gunilla Bäckström - 3 juni 2011 21:42


Har haft en ensam kväll eftersom Micke jobbar em hela helgen.

  

Men jag har fått lite gjort förutom altanhäng.

 

Nisse har blivit klippt

(tycker ju egentligen inte att korthåriga BC är speciellt snygga,

men nu har vi en).

Han har så himla "trälig" päls och får en massa tovor

om man inte borstar ofta...vilket inte hans husse gör.

  

Blev även lite pälsvård för Kiwi och kloklippning för båda.

 

Sen fick vi oväntat besök......

 

Ja det var ju "kotte spanaren Kiwi" som var i farten.

 

Och visst var det en där inne i buskarna !

  

På valpfronten så blir jag bara ännu mer förvirrad

 efter telefonsamtal med uppfödaren ikväll.

      

Ja, ja, ja..får väl va lite iskall en sväng,

fast jag är nog egentligen dyng het. 

  

Kan ju bli en plan B om det inte funkar som jag tänkt.

 

För en BC kan man ju åka och köpa ikväll om man vill,

finns ju en uppsjö av dessa just nu..

Och där har jag oxå hittat nåt intressant.

  

Och det är en ras som jag älskar, så tro inget annat.

 

 Men jag har inte gett upp hoppet än på en Face Rase ! ! ! ! ! 

 

Får väl ägna mig lite åt en del av mina plantor på altanen så länge.

  

Ser fram emot  en solig dag imorgon

så man kan få lite färg på kroppen.

  

Ha en fortsatt goer helg kamrater !  !

   

 

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards