Alla inlägg under augusti 2011

Av Gunilla Bäckström - 27 augusti 2011 23:06


Fick en sån där "flasch back" när det gäller detta varma väder !

 

Sista helgen i augusti 1996 så tävlade jag

mitt FÖRSTA SM i Lydnad med

FRETOS NIKITA.     



Då var det "tropisk sommar värme" ungefär som det är nu.

(Kollade på termometern nyss och då var det +23......)

 

Visserligen gick SM i Malmö då,

 men att det skulle va sån skillnad på klimatet

är väl högst otroligt.

Har suttit ute på altanen och bara njutit av livet o lugnet i kväll.

 

Nästa helg ska vi hämta "den lilla Diva"

så då är det slut på friden.

 

Jag har ju tagit lite semester (från jobbet alltså)

nästa vecka.

Hemma blir det nog allt annat än semester...

men faen va kul det ska bli.

 

Dax att få börja träna hund och

komma igång med tävlanet igen.

 

Har ju fått lite av tränings & tävlings abstinens,

men snart så är vi på G igen.

 

Hoppas veckan som kommer går jävligt fort.......

 

Ha det gött alla goa vänner & och

Lycka till med träning o tävling ! !

 


 

 

 

 

Av Gunilla Bäckström - 16 augusti 2011 21:50


Ja nu är det snart dax.....

 

Tiden går så himla fort, valparna blir snart sex veckor.

Jag hade tänkt åka ner och titta

 en gång till innan jag bestämt mig.

 

Men jag bestämde mig redan i fredags

så det känns som 50 onödiga mil.

  

Det blir lilla Diwa !

Hon fastnade i mitt    på en gång !

 

Lite bilder på valparna finns i

(Klicka på)   

 FOTOALBUMET !

Av Gunilla Bäckström - 12 augusti 2011 21:57


Vi slutade 12.00 idag både jag o Micke

och husbilen var packad och klar

för avfärd till Sjövik  !

Alla valparna var super söta,

men jag fastnade ganska omgående för liten goding.

   Det blir en tur till om cirka 2 veckor så får vi väl se,

men jag känner mig ganska säker på mitt val.

 

Har ju sagt ända sen jag såg en Face Rase (på 90-talet)

och det var en harlekin, att en sån ska jag ha någon gång. 

 

Vi hade tänkt stanna till vid Alingsås bhk

 och övernatta på hemvägen,

 men där var det fullt med folk och bilar överallt.

 Vi åkte vidare till Vårgårda och Tångahed

för där hade Micke varit och tävlat Doggy Cup -96

och jag hade oxå varit där för en herrans massa år sen

och tittat på Nordiska i vallning.

 

Så där hamnade vi i natt mitt i "Boxer SM 2011"

som avgörs där i helgen

(ni skulle sett Marias min när vi kom infarade där).

 

Vi är ju lite utanför bland alla boxrar.

 

Blir säkert tidigt uppvaknande imorgon

för det är bruks då med samling vid 06.00 snåret.

 

Men så tidigt tänker jag absolut inte att gå upp.

 

Mer bilder på de små kommer senare i fotoalbumet.

 

 

Av Gunilla Bäckström - 10 augusti 2011 18:46


Ja Ransäter helgen är ju slut för  ett tag sen !

 

Den kan ju bara sammanfattas med ett ord VARMT !


Men för övrigt trevligt på alla sätt o vis,

alltid kul och träffa tävlingskamrater,

 även om jag inte tävlar just nu p.g.a

att jag inte har någon tävlingsbar hund just nu.


Har lagt in lite bilder i Albumet....

Klicka på FOTOALBUMET !


För er som finns med på bild och vill "knycka" så är det fullt tillåtet.


Ja det var kort och konsist...men sammanfattningsvis

 så var det helt underbart varm o goa vänner att tjata med.


Ha de fortsatt gött alla mina goa vänner ! !


Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards