Alla inlägg under januari 2012

Av Gunilla Bäckström - 24 januari 2012 20:21

 

Tänk va lite det behövs för att man ska bli sååå glad & stolt ! !

 

Divann är ett litet "tuggmonster" och påhittig som satan,

nu har hon ju börjat få vara ensam ca tre timmar/dag.

Denna "träning" har pågått i några veckor och

 ibland går det bra och ibland går det mindre bra.

Hon hittar för det mesta något att tugga på.

Det bästa vore väl om hon kunde ha tuggben, men det är uteslutet

för hon är ju polis oxå

och skulle nån av de andra ta "hennes" ben då jäklar.

Idag var hon med mig på jobbet på fm

och det är då hon är mest "dampig" på fm alltså.

(Hon har även en period på kvällen när vi bänkat oss i soffan för lite tv).

Men idag när jag kom hem från jobbet....hade hon inte gjort något bus.

Vi drog iväg på en promenad och det började skymma på när vi var på hemväg.

Jag såg inte att vi mötte någon

(Divann är lös för det mesta på promenader).

Hon sprang fram en bit och sa bara boff lite lätt

 och när jag ropade kom hon på en gång.

När damen vi mötte kom närmare så sa jag givetvis,

-ber om ursäkt för hunden.

och så säger hon...

-det var väl ingen fara när du har sån ordning på hunden ! !

 

Sånt värmer.... och jag kommer att somna med ett leende ikväll,

tack lilla "Pluttan"  ! ! !

 

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2012 20:18


Åhh va kul det är att vara igång med hundträning igen !

 

Ja nu är vi på G på allvar jag & Divann, träning minst en gång om dan.

Fokus läggs givetvis på FF med kontakt,

lägger man en bra grund där så har man vunnit mycket.

Vi tränar stenhårt på position & kontakt.

Nu har vi även börjat lägga in vändningar på stället & steg ff och

Divann svarar bra på det oxå.

Det är en underbar hund att jobba med,

men jag ska skynda långsamt med henne och inte ha lika bråttom

som jag hade med Kiwi

(som startade sitt första SM i lydnad vid 2 års-ålder).

 

 Har ju även börjat med andra moment.....

rutan & vittring & inkallning & stanna kvar & apportering.

 


Nu har ju vi här i Kr-hamn förmånen att ha TVÅ inomhuslokaler


att välja på när vi ska träna, så vädret behöver man inte tänka på.

 


När jag börjar med en ny hund så tänker jag alltid ELIT

(citerar Jerry Williams...tävlandet börjar i elit

 de andra klasserna är ju bara transportsträckor).

och det ligger väl nåt i det han säger.

 

"Pluttan"  och jag tränar vidare och satan va kul vi har ! ! ! !

Av Gunilla Bäckström - 4 januari 2012 17:28

 

2011 har varit både upp och ner !

 

Vi startade vårat nya liv som husbilsägare ganska tidigt

 och firade påsk i Strömstad.

sen har det blivit lite små turer och givetvis SM och Ransäter.

På semestern blev det Öland en sväng och på hemvägen stannade

 vi till ett par dar på High Caparall.

 

2011 var ett år utan hundträning/tävling eftersom Kiwi har

fått gå i pension och bara har det kravlöst och bra nu. 

 

När det gäller ny hund så var det många turer

innan min älskade lilla Diva äntligen föddes den 9/7.

LIGHT MY FIRE DIVANN

  

Dagen innan vi skulle hämta Diva (2/9) fick vi ett fruktansvärt meddelande.

Sånt man hoppas att ingen förälder ska behöva få vara med om.

Hösten har varit tung och träningsmotivationen har lyst med sin frånvaro.

 

Men..........Livet måste gå vidare och nu känns det

som vi är på G jag och Diva.

Det har gått fort framåt de senaste veckorna vilket kanske kan bero på

 att jag haft semester och ägnat i stort sett all min lediga tid till träning.

Och satan va kul det känns att få komma igång med hunderiet igen.

 

Vi har ju förmånen att ha

TVÅ inomhushallar här i Kristinehamn.

Skönt att slippa plaska omkring på en lerig appellplan i mörker.

 

Målet 2012 med Diva är ju i alla fall att start klass I,

sen får vi väl se hur det kommer att gå.

 

Det är tur att man glömmer mellan hundarna

för jisses va mycket jobb det är innan man är i Eliten.

för dit ska vi ju sen kanske det dröjer många år,

men envis har jag ju alltid varit.

 

Nyår avlöpte lungt och stilla, ja alltså utan smällar

för här i Ölme bor det bara "civiliserade" människor utan pangbehov,

inne var det däremot full rulle för Camilla & Andreas & William

var här och firade med oss.

 

Lille William växer och börjar bli en stor kille nu !

  

 

Hoppas 2012 blir ett bra år för oss ALLA ! !

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards