Alla inlägg under juli 2009

Av Gunilla Bäckström - 30 juli 2009 18:57

Micke var hemma ca 14:00 idag så han följde med på en promenad med hundarna. Och vad gör vi ?!?!....jo ut i buskarna och plockar svamp, jag som skulle hålla mig borta från skogen o fästingar. Den här gången var jag lite smartare och draperade mig väl innan jag gick till anfall..mot svampen alltså. Lite kul var det att Micke hittade svamp alldeles själv (annars får jag gå före och peka var han ska plocka). Sen drog vi en sväng in till stan (nästan slut på snuset....kunde ju sluta illa). Tog en sväng i skärgården oxå och inhandlade en mjukglass. Sen var ju Micke nyfiken på alla "palats" som växer upp där ute. Fy vad skärgårdsmiljön har blivit förstörd, där ute ska det va normala "sommarstuge stuk" på husen och inte jätte villor. Men i detta Sverige gäller det ju o va störts o bäst...tyvärr. Allt detta hann vi med innan regnet blev till skyfall..igen.. När vi kom hem så tyckte jag att det blixtrade till, o visst gjorde det, för sen kom smällen. Åska är ju ingen hit med två darrande hundar, men det gick över snabbt. Så grill kvällen får vänta, det blir hemgjord kebab o soffmys ikväll. SÅÅÅ gött o veta att man inte ska upp o jobba, det här med lite längre semester skulle man ha mycke oftare.

Av Gunilla Bäckström - 28 juli 2009 22:25

Vilken go dag det var idag sol o lagom varmt o inte en droppe regn. Hade dom arbetande gubbarna hemma på lunch. Sen drog jag och hundarna ut till skogen igen (är ju manísk på dessa svampar). Vi promenerade och plockade "gulingar" och hade jätte mysigt i flera timmar. När vi kom hem tänkte jag att det är lika bra o duscha o göra sig klar innan svamprensningen. Står där i godan ro i duschen ...och upptäcker en svart prick i ena knävecket (var inte där förut) ut och på med glasögonen och visst var det en fästing som satt där, bort med den... när jag upptäcker en till som sitter på ena sida (där midjan var för några år sedan) fyyyy faa...en vad de är äckliga. Hade en liten hysterisk kringvandring innan jag kunde konstatera att det inte var nån mer nån stans. Har nog fått klart med svamp förrådet för vintern, vill inte ha flera såna kryp på mig. Stackars alla djur i skogen som inte har nån som kan ta bort äcklen från deras kroppar. Usch o fy......

Av Gunilla Bäckström - 27 juli 2009 19:51

Har sovit som en klubbad inatt. Det är allt en hiskelig skillnad att få komma hem till sin säng. Ska väl inte klaga på husvagnen för vi köpte till ordentliga madrasser så det gick ju ingen nöd på oss där heller. men det var kossor som bölade lite väl tidigt och lite "utställningshundar" som skällde alldeles för tidigt...fattar inte hur folk kan bara strunta i sina skällande hundar jag skulle bli tokig om våra skällde i tid o otid. Men tydligen kan en del koppla bort det (konstigt) men man hör ju inte vad folk säger med en gapande hund bredvid.

Ja min semester fortsätter med blöta, men det är ju inte lika blött när man är hemma som det blir på campingsemester. Tycker det är helt ok att bara få va ledig jag är ju ingen sån där "sol tok".  Jag hoppar i regnkläderna och drar till skogs med hundarna ändå, och tycker att det är ganska ok, jag kan ju ägna hela dagarna med dom i 3 veckor till. Vi var på promenad i em och lite svamp fick vi med oss hem igen.

Bilder från helgen ligger i Fotoalbumet.


Av Gunilla Bäckström - 26 juli 2009 21:44

Nu är vi hemma igen.....o gud så gött å se sin säng igen.

Med facit i hand så hade det nog inte varit så dumt att tävlat idag oxå. Bättre väder o "snällare" (eller mer korret bedömning), men...men... inget att göra åt. Det har varit en trevlig helg ..bortsett från vädret. Men det har varit urmysigt i vår "ny-gamla" husvagn allt har funkat som det  ska, tummen upp för "Daisy". . Har plockat ur (nästan) allt som det tog en vecka att plocka in & dammsugit hemma i huset (vilket jag inte hann innan vi åkte) & tvättat några  maskiner( är det damp varning...eller). Så nu är det sängen som gäller.

Sov gott kamrater!!!

Av Gunilla Bäckström - 25 juli 2009 20:56

Nu börjar jag bli allvarligt less på detta regnande. Idag började det vid 10:00 på förmiddan o sen dess har det hållit på mer eller mindre..för det mesta mer. Idag har vi tävlat , det var samling 8:00 och vi fick start nummer 10 (av 14 st). Så när det var våran tur ös regnade det (har nog aldrig tävlat i sånt hällregn förut). Men Kiwi var duktig och gjorde ett bra program, tycker nog att vi var värda lite mer poäng än vi fick..men så är det. Jag är nöjd med vår prestation. Idag fick vi 9 på vittringen (som vi nollade på SM finalen). Det blir lite avslaget när vädret är så här "pissig", alla sitter inkrupna i sina husvagnar, men vi sitter här o myser jag  o Micke. Imorgon ska vi inte tävla, men stannar och tittar på lydnaden innan det blir hemfärd...

Av Gunilla Bäckström - 24 juli 2009 19:28

Idag har det varit betydligt bättre väder (sämre än igår kan det inte bli). Det har varit sol och varmt hela dagen. Nu har resten av gänget anlänt, så ikväll blir det grillning och lite gemenskap.  det är Lillemor & Kjell, Lena & Lars-Erik, Jouko och några norska vänner. Det är ganska mycket husvagnar o husbilar här och fler rullar in fortfarande. Men det är ju tidig uppstigning imorgon så det blir ingen sen kväll för min del. Mer rapport kommer i morgon, men det är tyvärr flera strykningar som vi vet redan.

Ha en skön kväll! 

Av Gunilla Bäckström - 23 juli 2009 21:53

Skrev ett längre inlägg nyss men helt plötsligt var jag inte längre ansluten. Dålig kontakt med omvärlden här i urskogen. Vi har instalerat oss i ett regningt Ransäter. Haft lite el problem (hela området slogs ut p.g.a (o)vädret, så det får bli kortfattat. Gänget är inte fulltaligt än, det är bara vi o Jouko som är här än de andra kommr imorgon. Men vi myser i våran lilla vagn med lite partyligtht ljus och ett glas rött. Gubben har somnat med hundarna bredvis sig. Men allt är under omständigheterna ok. Nu är kontakten bruten igen.

Får fortsätta imorgon.

Av Gunilla Bäckström - 22 juli 2009 23:12

Igår var det träning igen...vad ovanligt. Det var regnställ som gällde eftersom det regnade oavbrutet hela dagen, och vi höll igång från ca 11:00 och jag var hemma 17:00. Men det var lite annorlunda för det var kompisar här från Torsby, de bodde vid klubben med husvagn. Vi började med uppletande (som Kiwi inte gjort på typ 3 år). Kiwi var först ut och strulade väldigt, ja, ja tänkte jag hon är väl lite ring rostig. Men det visade sig att de andra som håller på med detta aktivt var inget bättre. Kanske var det en svårare uppletande ruta än vi trodde. Vi lägger ju fokus på lydnad, så shit happens. Agneta ville ha lite tips inför Eliten (lydnad) och vilken kille hon har att jobba (eller är det en duktig förare?)med. Han fattar ju direkt vad matte vill, nya moment ..bull shit. Vill nog påstå att både hund och förare är super fokus på vad de ska göra och vad de har för mål. Himla kul ekipage att följa vidare, tror stenhårt på dom. Körde lite skoj träning med Kiwi, fast då är hon för laddad och tjuvstartar. Men det tar jag inte så allvarligt på eftersom det gäller att ha glädjen kvar. Avslutade givetvis dagen med svamplockning.

Blev inte många bilder eftersom vädret var som det var!

Men sköna Eros kom med...

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards