Alla inlägg under december 2011

Av Gunilla Bäckström - 18 december 2011 21:06

  

Nu känns det som om motivationen för träning har kommit igång igen.

Har tränat både lördag & söndag.

Nu har vi börjat få lite kläm på det här med FF,

vi kan gå ganska långa sträckor och även göra svängar

 utan att Diva tappar kontakten.

Vi hade en stenhård domare (Sven Åberg) i vårat distrikt för många år sedan.

Han sa nåt som fastnat i mitt huvud.....FF är ju för det mesta i alla fall

det första momentet och det första intrycket ekipaget ger

 så mycket grundas där i bedömningen.

FF återkommer ju i andra moment oxå där framförandet ska bedömas.

Sen tycker jag ju att det är ett kul moment att träna oxå ! !


Än så länge så går hon rakt och snyggt

 och sitter rakt och fint i halterna.

Bra tempo på inkallningen utan att det slarvas, bara att jobba vidare.

Är super nöjd med hundvalet so far, det är världens goaste lilla kelgris.

Fått en del gjort här hemma oxå bl.a har jag klätt bocken !

  

Och satt upp ljusslingor på altanen.

Nu väntar jag bara på lite snö så julstämningen kan infinna sig.

 

Ha ett trevligt slut på 4.e advent 2011 ! !

  

Nu ska jag o "Pluttan" ta natten,

 hon är ganska trött nu efter en dag med

två promenader och träning.

 

 


Av Gunilla Bäckström - 12 december 2011 21:06

 

Sist jag skulle uppdatera bloggen hade jag skrivit ett långt inlägg.......

som bara försvann, då tröttnade jag och la ner skiten.

 

Nu gör jag ett nytt försök.

 

Jag & Diva har varit till

Kristinehamns Hundcenter och lyssnat på Fredrik Steen.

Det var väldans intressant att lyssna på olika problem lösningar,

han hade mycket sunda och bra tips.

 

Träningen med Diva har börjat bli lite mer seriös

och lite kravmässigt.

Hon är lyhörd och svarar bra på "ris & ros".

 

Det är ingen BC som man kan köra samma sak 100 ggr med,

men tycker nog att det verkar vara en

 intressant utmaning att jobba med.

Vi får väl se vad det blir av oss framöver.

 

I helgen som var var det dax för Stockholms mässan.

Klockan ringde 03.00 på lördag morgon.

Jag hämtade upp Lena B för avfärd till Cabby

där bussen hämtade upp oss.

Det utlovade ovädret såg vi inget av

så det blev en lugn färd mot stor stan.

Vi var framme tidigt 07.30 och lydnaden

(som även var en landslagsuttagning)

började inte förrän 09.15

Konstaterade efter den dagen att det inte finns någon "utstickare"

just nu utan det är väldigt ojämna hundar.

Alltså ingen given Draco eller Krollie

som var säkra i toppen på deras tid.

En trevlilg dag hade vi i alla fall,

och det är alltid kul att träffa lite bekanta hundmänniskor.

I år var det ännu sämre med försäljare,

kanske kan bero på att dessa mässplatser är ganska dyra.

Men en del tokigheter såg man

     

Trodde väl på allvar att ingen köper skor till hunden,

men det fanns att "idioter" som gjorde det.

(fast med detta skitväder så kanske det inte är så dumt ;-).

Sen fanns det hundar "utan ben" oxå som fick åka i speciellakärror

som såg ut som barnvagnar men tydligen var för hundar.

  

Lite glögg & hundpepparkakor & ädelost päron hör ju till

  

 Nu väntar jag bara på att det ska bli lite x-tra helg ledigt,

Har tagit lite semester här och där i mellan dagarna.

 

Ska bli gött att få komma igång med träningen med Diva på allvar,

hon har mognat väldigt bara på de sista två veckorna.

Men jag tror att det första löpet kommer ganska snart

och det är ju bara en fördel om den lilla luringen

skulle gå och bli mer vuxen.

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards