Alla inlägg under april 2011

Av Gunilla Bäckström - 30 april 2011 21:54

 

Vad tiden går fort! !

 

Japp.... den gamla godingen fick komma ut en sväng på fm

..startade direkt och går som en klocka

 fast han stått still hela vintern.

Min älskade "Elvis".

  vilken snygg stjärt !

    

-59:ans årsmodell är ju inte så tokig  ! 

 

Redan slut på april....ja av naturliga hundskäl

så sitter jag hemma och firar sista april.

Så får de hänsyslösa människorna skjuta smällare bäst de vill.

 

Här i lilla Ölme är det lungt o skönt för hundar (tack o lov).

 

Vi hade grill"kvällen" tidigt

eftersom Micke skulle börja jobba 14:00.

Själv tänkte jag tillbringa dagen i solstolen .....

men det sket sig.

 

Vädret ändrade sig kvickt när jag kom ut lite lättklädd.

Solen försvann och det började blåsa utav he**e.

 

Inget ont utan att det har något gott med sig...

jag fick huset städat

 och överdrag till dynorna i husbilen sydda.

 

Nu inväntar jag mitt   

  

Ha en fortsatt trevlig Valborg mina vänner !!!

   

 

Av Gunilla Bäckström - 25 april 2011 21:44

 

Påskhelgen började med lite långfredagsmys med

William & Camilla & Andreas på besök.

   

På em drog vi iväg på premiärtur med husbilen ...

delmålet blev Åmåls brukshundklubb.

 

Där sov vi över en natt...

sen fortsatte vi vidare på påskafton till Strömstad.

 

Fast jag trodde nog vi var i Norge

 för det var övervägande norrmän överallt där.

 

(Kanske ett bevis på att det är trevligare i Sverige...eller ? ? )

 

Vi tog in på en camping som var väldigt lugn o fin.

     

Men på påskdagens morron när jag skulle gå på toa

 så tog jag som vanligt med mig Kiwi

som oxå behövde "morronkissa".

 

När jag var nästa framme vid "saniteten"

 så ropar en "norsk gubbe"(hundhatare)...

-Hunden må icke gå in där... ! ! ! ! !

Jag ropar bara tillbaka att jag är ju för f**'n inte inne där heller ! ! !


Jag har ju inte världens bästa morgonhumör,

men då tänkte jag ...lugn inte lägga energi

på en som tror han äger campingen.

 

 Vi åker ju ändå härifrån om nån timma.


Vid lunchtid startade vi och drog en runda

och kollade på lite fina ställen..

        

 Sen var det dax att åka vidare hemåt igen (tyvärr) .

Jag hade anmält "gammla Kiwi" till lydnadstäving

på hemma klubben annandagpåsk.

  

Kiwi imponerar fortfarande på mig som

en glad o arbetsvillig "gamling".

Vi slutade på en tredje plats (av 5 startande).

Lite "gammalt tok" kom igen på platsliggningen

 (som vi inte tränat sen sista tävlingen vi gjorde i oktober).

Så där blev det en 5:a, och på fjärren

var det matte som klantade sig

och inte såg vad det stod på skylten

(annars hade det blivit en 9.a sa domaren)..

Kiwi gjorde rätt och gjorde som jag sa

men jag läste av fel så det blev (tyvärr) en 6:a där.

Summa summarum så den "gamla 12 -åringen är,

"still going strong".

Men nu blir det nog inga mer tävlingar för oss två..

känns som vi har gjort klart vårat i tävlingssammanhang.

Älskade, Älskade lilla Kiwi ! ! ! !

 

Trygg o lugn på husbils premiären...

sitter väl här o kollar lite....

  

Synd att en sån underbar helg tar slut så fort....

men det kommer mera ! ! !

Dax att krypa ner o ladda inför en ny (kort)vecka.


Höres Folks ! ! ! ! ! !

Av Gunilla Bäckström - 18 april 2011 20:00


I torsdags hade jag träff på klubben med

Maria P

(Grattis Maria som var o premiär tävlade i lördags med fina poäng)

och Christina H för lite lydnadsträning.

Kiwi och jag har ju inte gjort nåt sen oktober

när vi gjorde vår sista tävling för 2010

(som vi vann).

 

Eftersom det inte blev nån valp nu i vår

så får jag väl

"damma" av lilla Kiwi och köra nån tävling bara på skoj

och helt kravlöst

(har faktiskt anmält till vår hemmatävling 25/4).

 

Men det verkar som det kan bli en "liten"

 i aug-sept

om allt går i lås denna gång.

Jag ligger lågt tills vidare så man

slipper bli så himlans besviken igen.

Men om det tokar till sig igen så har jag en plan B.

 

Lördag kom bästaste Susanne (Bolinder) & Anders på besök,

de hade med sig "lite gosaker" från en Tysklandstur.

Så nu har vi laddat förrådet.....

Vi år gott & o drack gott & och hade en himla trevlig kväll...

ja det blev ju lite hundprat oxå.

Tack för den kvällen goa Susanne & Anders !

 

Nu duggar det tätt med vårtecken

    

Blev upplyst av grannen igår att vi hade blåsippor på tomten.

Ikväll var det en sån där underbar kväll

+25 på altanen i solen och hur gött som helst.

Jag planterade lite olika saker till altanen

 (får väl se om det blir nåt av det).

 

Kiwi..som är den bäste "kottespanaren" i familjen

hittade den här lille godingen bakom husbilen

ikväll....så nu är det vår på riktigt !

    

 

Våra "gårdkottar" har kommit fram från vinteridet..

 

Hoppas alla mår lika bra som jag gör denna årstid,

och fokuserar på det positiva o "lägger undan det andra ".

Livet är för kort för att slösas bort på en massa skit !

 

Avslutar med denna ....

Klicka här ! ! ! !

Av Gunilla Bäckström - 9 april 2011 18:41


Vid lunchtid i tisdags var det dax för avfärd till

Stockholm igen.

 

Nu är det bara en gång kvar av den utbildningen vi är på,

känns lite trist eftersom vi varit där 

ca en gång i månaden sen i september.


Appropå September.....

Onsdag kväll efter middan så hörde vi nåt "bekant".

Och där var hon livs levande.

September alltså...

hon uppträdde på NCC´s fest som vi lyckades smyga oss in på.

Himla kul att få höra

Mikrofon Kåt & Kärlekens tunga live.

Clabbe var där oxå.

 

Dålig bild tagen med mobilen...men hon finns där framme.

 

 

Lördagen har ägnats åt lite utepyssel i solen.

 

Har fixat lite i husbilen oxå för den ska vara klar till

långfredagen för då bär det av på premiär tur.

Det är ju lite grejer som ska lastas in 

eftersom det är första gången vi använder den.

 

Idag blev det årets grillpremiär...

               "Killen vid grillen"          Så här blev det !

      

 

Hundarna har haft det skönt och varit med ute hela dagen.

    

Imorgon följer jag nog med över till Degerfors en sväng

och hjälper till med husrenovering.

Nu har jag fått William abstinens

 så det är nog hög tid för en träff med "plutten".

 

Ha en fortsatt go helg alla nära o kära !

 

         

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards