Alla inlägg under juli 2010

Av Gunilla Bäckström - 29 juli 2010 21:02

 

Igår förmiddag drog jag igång och städade.

 

Helt plötsligt kom Micke hem vid middagstid

och hade tagit helgen...

 

Då kom han med iden att vi skulle sticka

till Ransäter på kvällen

 (alltså en dag tidigare än vi sagt).

 

Så det blev ändarde planer och full fart

med handling och packning av husvagen.

 

Så på eftermiddan kom Jouko & Christina

 över en sväng på en fika.

 

Alltid lika kul och prata lite hund

 (och järnverk..eller hur Christina ?).

 

Vi drog iväg vid 19-tiden..

 

Och idag var det gött och va på plats

 för guud va det har regnat här.

Kanske vi åkt fel och hamnat i Sunne vattenland !

  

Igår kväll tog batteriet slut i datorn,,så hemskt.

 

Inte förrän i eftermiddag kom Donald & Monika

så vi fick tillgång till ström.

 

Måste erkännas att jag hade en väldans abstinens.

 

Men nu är det ganska mysigt att sitta här i en husvagn

 och bara göra ingenting.

 

Idag har det blivit mycke tid i sängen med boken

för ute har man bara kunnat vara fläckvis.

 

Nu regnar det faktiskt inte här,

 så det får bli lite rastning och kvällsbestyr inför natten

 och hoppas på bättre väder.

 

  

 

 

Av Gunilla Bäckström - 26 juli 2010 22:48

 

  

Ja nu är man inne på andra semesterveckan !

 

Varierande väder har det varit så här "långt",

vill inte ha det som det var för nån vecka sen.

 

+30 i skuggan är inget jag vill ha,

varken jag eller hundarna vill va ute i sånt väder.

 

Idag har det varit perfekt väder för oss,

vi har varit ute hela eftermiddan.

 

Svamp promenader i våra olika svampskogarca (3 timmar i skogen),

+ träning med Kiwi, så nu är det trötta o nöjda

 hundar i soffan ikväll.

 

Sen var det svamprensning i ca 2 timmar för mig,

men nu är nog snart mitt vinterförråd med svamp fyllt.

 

Nu strötittar jag på kultfilmen Top Gun...

 

Micke har lagt sig för han har inte semester...

men jag kan va uppe hela natten om jag vill

 o det känns så j...la gött och inte ha tider o passa.

 

3 veckor är det kvar att bara njuta o drälla omkring.

 

Husvagnsstädningen är påbörjad så imorron em är det klart.

 

Kan man ha det bättre just nu,

 det gäller o ta vara på den goda tiden !

 

  

 

Av Gunilla Bäckström - 24 juli 2010 21:20

 

  

 

Idag drog vi iväg i Cadillacen till Askersund på bilutställning.

 

Vädret var skapligt, det kom några regndroppar,

 men det gick att uthärda.

 

Det var en väldans massa bilar (ca 1000 st)

så det var ganska mycket att titta på.

Klicka här 

 Träffade på lite "hundkompisar" oxå

Carina & Per var där bl.a

 

Vi är ju lixom inte helt insnöade på hundar,

 utan det finns ju bilar oxå....

  

Känns lite kul o variera intressena

 så man inte bara låser fast på en sak.

 

Det är ju så helt olika...

här är alla lika värda oavsett skick på bilen.

 

Här måste man inte vara bäst jämt och prestera en massa

 (man tävlar inte på det viset). 

   

Den "gamla Cadillac -59:an" går som en klocka.

 

Det var bilkö i ca en timma innan vi kom ut ur Askersund,

men inte kokade eller krånglade "pärlan".

 

En trevlig dag hade vi och träffade många "bilkompisar".

 

Tyvärr låg kameran kvar hemma denna dag.

  

 

Nu blir det till att räkna såna här en stund...

  

Go natt........

 

 

 

 

Av Gunilla Bäckström - 21 juli 2010 12:16

    

  

Fick PM:et från Ransäter igår och blev lite besviken.....

  

Vad har hänt ? ?

  

Så lite anmälningar till lydnaden

har jag inte sett nån gång på alla år jag varit där.

  

Jag har varit där i sort sett varje år sen -89.

  

Det brukar vara ca 20-25 stycken varje dag bara i Eliten.

  

Nu var det 12 st ena dan

och 14 den andra.... totalt i ALLA klasser.

  

Synd om den tävlingen oxå kommer att läggas ner. 

 

  

 

Av Gunilla Bäckström - 19 juli 2010 21:15

Semester firaren Kiwi ! !

  

Jaha då var 1:a semester veckan påbörjad och

den har börjat super bra.

  

Hade en lång sovmorgon och en ändå längre frukost,

jag och hundarna för Micke jobbar.

  

Satt och tänkte till lite vid kaffet...

Det måste väl ändå vara det här som uppväger en att jobba,

alltså ledigheten (givetvis lönen oxå).

  

Har man inget jobb är man ju ledig jämt

 och alla dar blir lika.

Man sätter ju stort värde på de lediga dagarna.

 

 Nu har man ju alltid nåt att se fram emot,

 även om det är så lite som några dagars ledigt

 men det uppskattas verkligen som fa...n.

  

Lagade lite mat tills Micke kom hem o lunchade.

  

Men det blir ingen vana i 4 veckor,

 för nu har jag semester och tänker inte

stå vid spisen och passa tider.

 

Sen hade jag lite ärende i stan så Kiwi o jag drog iväg en sväng.

 

Vi åkte till klubben och tog en

svampplockningspromenad.  


Vi tränade lite oxå.

 

 Och där var Lillemor o Lena L

 och tränade, så lite störning fick vi med.

  

Annars brukar man vara ganska ensam där ute.

Så till det omtalde vädret...

 

Jag tycker det har varit perfekt idag.

man orkar med promenader och träning

 och både jag och Kiwi kan andas.

  

Värmen som varit kan kvitta för min del !

 

Fortsätter att NJUTA av min ledighet ett tag till ! !

  

  

  

Av Gunilla Bäckström - 17 juli 2010 22:19

Idag drog vi i väg på (bil)utställning...

 efter mycket övervägande angående vädret. 

 

 Vi chansade för vi skulle ju bara till Filipstad.

 

Fa...n vilken känsla att få dra iväg

med denna underbara bil...njuter ! ! ! 

 

Alltid lika mysigt o få damma av

 (ja.. Micke fick ju naturligtvis tvätta o putsa lite)

på min "lilla" pärla... Cadillacen.. för en liten "raggartur"...

 

Klicka Här ! !

 

  

Några timmar var det skapligt väder o uppehåll,

 men sen kom det utlovade regnet.

 

Träffade en del bekanta ! ! !

  

Vi var ialla fall där mellan 12-15

 o det räckte för det är en ganska liten utställning.

 

"Raggar brud"

  

På hemvägen bromsade vi in vid "Nykröppa"

o passade på o hälsade på "mamsen" o Olle

 för lite fika o prat.

Mer bilder finns i FOTOALBUMET...

Av Gunilla Bäckström - 13 juli 2010 20:11

  

Ja igår var det dax för lite träning !

 

Vi var några som träffades på klubben,

 en del var nya för mig.

 

Några från Forshaga Bk och några från Karlskoga Bk,

 och några från Kr-hamns BK.

 

Blev en himla trevlig träningskväll.

 

Kiwi o jag började med ett bad ute vid Marieberg

 på väg till bruks

(ja det var ju bara Kiwi som badade),

 lite simning är bästa motionen nu i dessa varma tider.

 

Sen blev det bruks o träning och det kändes himla bra,

 Kiwi var pigg o på G trots värmen.

 

Men då hade hon fått simma en stund,

 och svalkat sig ordentligt innan.

Och förhoppningsvis bränt lite "hull"

 (ja,ja jag borde oxå simma,

 men nu är det så äcklig botten så jag avstod).

 

Jag hoppas jag "smälter" bort lite ändå,

 nu när det är så varmt.

Ställer jag fram ett smörpaket i solen

så försvinner en massa,

borde ju va samma effekt om jag lägger mig i solen,

fettet borde ju rinna bort...eller ? ?

 

Ha de fortsatt gött i solen alla vänner !

 

Livskvalite ! ! !

  

 

Av Gunilla Bäckström - 10 juli 2010 22:33

Kiwi & Nisse i badet !

  

Ikväll fick vi ett infall !

Vi som är så hemkära

och älskar att sitta på våran goa altan och kvällsmysa,

drog helt plötsligt iväg in till Kr-hamn.

 

Camilla & Andreas kom oxå för att se & lyssna.

 

Ca klockan 18:00 var det nämligen målgång av båtarna

 som var med i

POKER RUN VÄNERN 2010....

 

Och det var inte vilka båtar som helst.

  

Jag som har ett förflutet som

"seglare"

men alltid varit mer förtjust i fart vidundren.

 

Vi åkte ut till Skärgårn lite tidigare så vi hann passa på och motionera hundarna med lite simning först.

 

Och innan man hade en båt i sikte så hörde man mullret...

 

Vilket gött ljud...när det kommer en massa mullrande

 (en del hade dubbla ) V8:or in i sundet.

Sen lade de intill vid Sanna kajen så man fick se dessa

 "vrålåk" på nära håll,

och även viss läcker besättning   

 

Har lagt in lite bilder från kvällen i FOTOALBUMET

 

Efter detta så drog vi att hem till altanen

o startade upp grillen

 med tillbehör av olika slag,

 så nu är man mätt o nöjd.

 

Det är allt nå´t visst med ljudet av en V8:a....


 

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards