Alla inlägg under juli 2010

Av Gunilla Bäckström - 9 juli 2010 22:32


Japp nu har jag varit till Karlstad

 och fixat så jag "får" nya glasögon.

 

  

Optikern var ju för go...

Han talade om för mig att detta

 var ett problem som var typiskt för åldern.

Alltså inte att tappa bort "brillorna" när man plockar svamp.

 

 Utan att den typ av syn nedsättning kommer

när man blir äldre ????

 

Fattar fortfarande inte vad han menade "äldre" ? ! ? ! .

 

Nu kommer det ROLIGA ! !

 

På väg hem från jobbet idag

 så stannade jag till igen för att leta lite glasögon

 (nu var det ju sol och lite annat ljus).

Jag drog en snabb runda där jag

 "visste"

 att de skulle kunna ligga

... men hittade inget

 så jag gick tillbaka till bilen

 och där vid vägkanten låg DOM.

 

Men nu har jag i alla fall varit och provat ut nya

 (vilket var väl behövligt).

De kommer inom kort !

 

OCH haft en eftermiddag i K-stad....

Hann o springa i en massa affärer

så det tärde ju liiiite på kontot.

  Men hittade såååå mycke som kändes bra

 (med tanke på den "spolformade" figuren).

Är nöjd med dagen och en aning fattigare..men so what !!!

 

Carpe Diem ! ! !

 

Av Gunilla Bäckström - 8 juli 2010 21:53

 

På väg hem från jobbet idag,

så stannade jag till vid ett av mina svampställen igen.

Där var ju en masssa "gulingar",

 så jag blev helt paraliserad av detta.

Men......jag var inte ensam i skogen....

det var ännu mer mygg än svamp.

  

Nu är ju jag lixom lite udda...

 (ja,ja, det vet vi väl, tänker säkert en del av mina närmaste).

Men det är så att jag får nämligen inga myggbett....

 (ha,ha, till er som får det).

De biter o suger sig fast, men det blir inget av det.

Sånt som kliar o så..har jag aldrig haft.

 

Men det är jäv..t irriterande att ha dom

surrande i ansiktet, öronen o överallt.

 

Till saken !

 

Jag överreagerade lite mot myggen en sväng,

och blev hysterisk och slog vilt om kring

 mig för att få bort dom.

  

Inte tänkte väl "vimsiga" jag på att glasögonen satt på huvet

 (tror jag, för borta är de).

  

När jag kommer hem och berättar detta

säger min goa lugna man. 

-Va bra !  Det fanns väl en mening med det oxå...

du har ju tjatat om att du måste iväg

o få nya glasögon i snart ett år.

  

Såååå....mycke svamp blev det..

och beställa tid för nya glasögon blir det oxå (färgade ?).

  

Nu blir det ju lixom lite akut

 eftersom de andra är borta

och de enda jag har är såna där 10 eller 20 kronors.

  

Tror nog att jag ska satsa på linser,

 för de sitter ju fast på ett annat sätt.

 

"Senil snöre" fick jag tips om av en kompis,

 

Jag har ett.... men jag vet inte var det är ! ? !

 

Kanske ska ansöka om en plats på demensbonde ? ? ?

  

 

 

 

Av Gunilla Bäckström - 6 juli 2010 22:11

Har plockar kantareller både igår o idag.

 

Idag slog ja på en tvärnit på väg hem från jobbet

 och kollade "mitt" ställe o jisses va svamp det var.

  

 Men sen blev det snabbt hem o byta om för jag skulle ha en privatlektion ikväll (ja hundträniing förståss).

 

 Kul att komma igång med lite sånt igen,

 och det är ett lovande ekipage fast

med en super ung hund ( valp)

men sikte på tävling.

 Ska bli såå kul att fortsätta drilla dom.

 

Ja efter hundträningen var det ju svamprensning som gällde.

 

Nu börjar frysen fyllas med nya gosaker

att plocka fram till vinter

 (för den är ju snart här).

 

Näääe va negativ jag lät...jag ska jobba denna vecka o en till

 sen fr.o.m vecka 29 är det ju fyra veckors semester.

 

Så sommaren är ju inte slut riktigt än !!

 

  

Av Gunilla Bäckström - 4 juli 2010 22:24

 

 Sötaste lilla Jatzy

  

 

Ja nu är ju detta inte min lilla goding...utan Susanne´s.

Var över till Forshaga idag o klämde, luktade, lekte

o bara njöt av denna lilla goding.

 

Vilken cool liten Aussie kille på 9 veckor

helt orädd och med ett super psyke.

 

Måste nog erkänna att "valpsjukan" slog till

nu blev jag allt sugen på en egen. 

 

Kiwi har ju fyllt 11 så nu har jag

(nästan) glömt hennes valptid.

Hon var väldigt "aktiv o busig" som liten.

Jag var valpimmun ganska många år efter den tiden.

 

Men hur söt kan en liten Aussie kille va alltså......

  

Av Gunilla Bäckström - 3 juli 2010 19:08

 

Kiwi badar.......

  

 

Varmt..neeeej "bara" +48 på altanen....!

 

Funderade en sväng imorse när vi vaknade till om vi skulle åka till Karlskoga på bilutställning (med Cadillacen).

 

Men vi kom snabbt på att det var för varmt

 att ta med hundarna dit.

De har nämligen bytt plats i år,

 till ett större ställe

och där finns det inte tillstymmelse till skugga. 

 

Så vi valde att stanna hemma med våra allra käraste kompisar

 (alltså Kiwi & Nisse).

Efter som det var liiite varmt idag så kom vi fram till att vi drar till Vänern så de får svalka sig (och kanske vi oxå) o samtidigt få lite välbehövlig motion.

 

Det var ganska varmt i vattnet

 så jag kunde nog hoppat i

 om det inte hade varit så äcklig botten.

 

Men helt plötsligt när Kiwi är på väg upp

(vilket är under stor protest från hennes sida)

 så ser jag nåt som förflyttar sig framåt där på vattenytan.

 

Hysterisk som jag är med min ormfobi

 (bara de som känner mig väl vet hur jag reagerar).

Alltså skriker jag hysteriskt, gråter o blir allmänt tokig.

Stackars lilla Kiwi kommer upp och undrar vad som hänt.

Då säger min "älskade man"

-det var ju bara en snok.....

Och.... spelar ingen roll om det varit en gummiorm

 alla "slangar" är lika äckliga.

Så nu blir det förmodligen inget bad i Vänern

 i sommar för min del.

 

Ovido - Quiz & Flashcards