Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Börjar med Nostalgi ..och fortsätter med lite nytt !

Av Gunilla Bäckström - 7 februari 2012 20:49

 Börjar med lite nostalgi.....

Tror detta kort är från en SM samling som vi hade i vårat Distrikt  ! !

För många år sen på den tiden man tränade ihop...

 

 

En Berger des Pyrennes a Face Rase,

 är ju inte en helt okomplicerad liten sak !

Har insett att det är en krävande liten individ

 som behöver all min uppmärksamhet.

Liten Divann behöver mycket aktivering och socialträning,

nu verkar det som att jag börjat läsa av henne rätt 

i olika situationer.

Jag ägnar mycket "egen tid" till Divann

 och då får ju de gamla givetvis stå tillbaka,

 men å andra sidan så behöver de varken socialträning eller aktivering

på den nivån som en unghund behöver.

Helgen som varit ägnades helt till Divann !

Lördag em åkte vi över till Forshaga

och hälsade på de bästaste vännerna Susanne & Anders. 

Allt för att träna med "Pluttan" vi släppte in henne på ett ställe

som inte var hennes ( för det är jäkligt mycke vakt i den hunden).

Det var inga problem alls hon tycker om Susanne vilket hon gjort från början,

hon kollade tänder och Divann var med på det Susanne ville.

Sen kom en av sönerna hem, och även det funkade super.

Söndag hade vi en träff med Lena B & Daffy & Dino

för promenad och träning.

Nu blev det "bara" promenad för det blåste svinkallt,

men även där skötte sig lilla "Pluttan"

och lekte och for runt med de andra hundarna.

Mest impad blev jag när det kom ett par med en hund i skogen 

och Divann bara markerade att det kom någon

och brydde sig inte utan fortsatte.

Idag gick vi ett elljusspår där det alltid är människor & hundar.

Vi mötte en gubbe och Divann brydde sig inte alls,

sen kom nästa gubbe och samma där

bara markerade att det kommer nån.

sist mötte vi ett par med stavar och den älskade lilla "Pluttan"

gör ingen notis om dom heller.

Sen tränar vi ju givetvis lydnadsmoment oxå

hon är super go att jobba med och är lyhörd och

observant på det vi gör.

Har insett att det inte är nån "krävande BC"

utan en "krävande FR".

Men faen va kul vi har !!!!!

 

( Men det är en liten devil är hon är ensam hemma,

jäklar så påhittig och det är inte bara det som är på golvet

som ligger risigt till för här kan vi hoppa högt

(förstår att det är en superhund i agility).....

så väggarna måste va rena oxå !

 

Är såå himla nöjd med denna tokhund som jag älskar ! ! !

 

 

   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards