Alla inlägg under september 2010

Av Gunilla Bäckström - 26 september 2010 21:48

 

 

Fredag tog jag helledigt och grjeade hemma på förmiddagen

sen åkte jag över till Camilla & Andreas & William på eftermiddagen.

  

Jag hade gjort lite färsbiffar, paj, och div

 så det skulle underlätta för den trötta nyblivna modern.

  

Det blev en helmysig eftermiddag med den nya lilla familjen,

Älskar mitt lilla barnbarn..han är bara sååå söt o go.

  

Lördag var det tänkt att jag skulle hämta upp

Camilla & William för en liten tur till Åtorps marken.

 

Men han däruppe var inte på vår sida för det spöregnade.

  

Visserligen har jag gått ur svenska kyrkan för några år sedan

 men trodde nog inte att man skulle straffas

med dåligt väder så fort man hade nån liten helgaktivitet på G.

Måndag är det säkert strålande sol och 18 grader varmt igen. 

 

Söndag morgon ringde klockan 05.00

hade anmält till lydnadstävling i Lindesberg.

 

Gick upp och tittade på en lika trött Kiwi

 och konstaterade att vi skiter i det och lägger oss igen.

  

Ute var det kolsvart och inte alls så inbjudande,

vi "jagar" (poäng alltså) ju inget längre

 utan tävlar bara för att det är kul

 och kul är det definitivt inte

 kl. 05.00 en ledig (mörk) höst söndag.

 

Det blev en ca tre timmars skogspromenad,

 med svamp plockning istället.

 

 Nu är helgen slut och en ny arbetsvecka väntar,

men snart är det helg igen.

  

Få se om den blir som det är planerat ???

 

Ha de gött alla vänner ! !


 


 

 

 

 

Av Gunilla Bäckström - 18 september 2010 20:08

    

      Månadens finaste baby enligt personalen på förlossningen i Örebro ! ! 

Och det är "våran lille William !

 

Ja då var då äntligen några dramatiska dygn över.

 

Det har varit frukansvärt jobbigt att inte veta vad som händer.

 

Givetvis har det varit mest jobbigt för Camilla som legat med värkar i ca 48 timmar och inget mer händer och för stackars Andreas som suttit bredvid och inget kunna göra.

Vattnet gick på onsdag morgon och de åkte iväg, sen var det vänta, väntan, väntan.

 Innan de till slut på fredag tog beslut att "snitta".

 

Idag var jag & Micke till Örebro och hälsade på den lilla famlijen.

Och vilken kämpe Camilla har varit,

 fortfarande lite tagen efter allt men alltid vid gott mod

 (det är mammas tös det).

Och vilken liten vacker goding (kolla frisyren) det kom ut till slut.

 

Tror nog det var den vackraste bebies jag någonsin sett,

kan det bero på att det är MITT barnbarn ???? 

 

Mer bilder finns i FOTOALBUMET

Av Gunilla Bäckström - 13 september 2010 21:45

 

  

Länge sen man bloggat,

FB har tagit över. 

 Det är ju där man får alla nyheter på direkten.

 

Ja nu har väl hösten kommit,

 fast det är ju varmt på dagarna fortfarande.

 

Har varit en lugn helg med städing inne o ute.

 

Veden är inplockad så man har lite värme att hämta framöver.

 

Vi är i skogen i stort sett vare dag o plockar en massa svamp.

 

Jobbet rullar på ....

livet är ju som ett ekorrhjul som mal runt runt.

 

Nu är det snart jul o sen är det sommar igen,

det går fortare ju äldre man blir tydligen.

 

Har anmält oss (Kiwi & mig) till några tävlingar i höst.

 

Har även varit i kontakt med en kennel angående valp...

får väl se när det blir dax.

 

Det finns en del smart fåglar...

de som drar södet ut när vintern är på G.

Fattar inte att inte alla med vingar bara putsar fjädrarna o drar..

 

Ha de fortsatt gött mina vänner.....    

 

Av Gunilla Bäckström - 3 september 2010 22:07

                  

                        Utsikt från mitt hotell rum på 16:e våningen !

  

 Hemkommen från Stockholm eller rättare sagt Upplands-Väsby,

där jag tillbringat ett par dygn på hotell !

 

Nu var det ju ingen nöjestripp direkt utan jobb.

 160 st var vi från olika kommuner i Sverige...

 

Men vilket underbart hotell vi bodde på,

20 våningar högt och hur fint som helst.

 

Fast man känner sig lite ensam o övergiven

 när man "kryper" in på sitt rum. 

 

Tajt schema har det varit så man har varit instängd på hotellet,

 men man har ju inte lidit nån nöd precis

 för uj, uj vad mycke god mat det har serverats...

o upp passad har man blivit.

------------------------------------------

Micke gick ut o kvälls kissade "doggsen" nu ikväll,

och kommer in o ropar att vi har besök i trädgårn...

 

Det blev en dålig bild...

 Men den lille "bebis kotten"  ville nog helst va ifred.

 

Vi har inte haft "kottar" på tomten sen tidigt i våras,

så de är hjärtligt välkomna.

 

Den fick ialla fall ett fat med mat,

 jag har ju själv blivit serverad ett par dar

så jag vet ju hur uppskattat det är.

 

Nu blir det snart sängen o mys med Kiwi.

 

Hon blev helt galen när jag kom hem...

 

Hon har enligt husse legat vid dörren

 o väntat i två dygn,

stackars lilla mammas älskling.

 

Ha en fortsatt trevlig fredagkväll ! !

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards