Alla inlägg under juli 2012

Av Gunilla Bäckström - 8 juli 2012 20:24


Har slöat till mig ordentligt när det gäller bloggandet,

vilket beror på att datorn är ändå slöare så det tar evigheter.


En minst sagt känsloladdad vecka har det varit.

Nisse blev dålig förra helgen, han blev slö och flåsig och liiite dålig i magen.

Låg bara hela tiden.

På måndag fick vi en akuttid på Färjestad,

och efter många timmars väntan med röntgen och provtagningar

så beslutades det att han skulle läggas in och få dropp.

Röntgen visade att ryggen (en del kotor) är sliten,

så bara magen rättar till sig så blir det Remadyl.

Röntgen av magen visade inget (som tur var) där var det ok.

I det läget var jag tveksam till om han skulle komma hem nåt mer.

Han är ju trots allt drygt 12 år.

Han blev kvar några dygn men på torsdag

bestämde vi oss för att han skulle få komma hem.

De ville inte släppa honom först eftersom de inte fått i honom mat ordentligt.

Men Nisse kom hem och har ätit bra, är hungrig och pigg igen.


Nu har jag tagit tag i träningen med Divann och kört ett pass varje dag.

Vi tränar platsliggning med Kiwi som sällskap hon är säker och ligger still,

så jag hoppas att Divann känner tryggheten från henne.

Det går ju upp och ner när det gäller träning,

men nu känns det som vi har hittat varandra och är på rätt spår.

Det känns bara positivt med henne nu och vi går sakta framåt.

Älskade lilla "pluttan" !


Ja den här bilden är INTE tagen idag,för det var jädrans så blött på våran (forbolls) plan.


Nu hoppas jag på bättre väder när ned räkningen drar igång,

kör nu sista veckan sen är det fyra veckors efterlängtad semester ! ! ! !

 




Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards