Alla inlägg under mars 2009

Av Gunilla Bäckström - 28 mars 2009 22:33

För uppdatering alltså. Torsdag eftermiddag tränade jag & Kiwi och Lillemor & Krolli & Shikka. Shikka gjorde en super snygg vittring (en sån där halleluja moment)  lungt ut o bra avsök o rätt pinne. Krolli var sitt gamla jag igen (efter lite hälso trassel) alltid på hugget. Kiwi var oxå som vanligt bra tempo och på G. Trodde vi skulle fika på klubben efteråt, men då frågade Lillemor om jag ville följa med hem till hennes mamma på kaffe o nygräddade våfflor, sånt säger man ju inte nej till (tack snälla Lillemors mamma). Fredag var det träning med Lena o Mona, i snö storm. Vi funderade på hur många idioter som tillbringade en LEDIG fredags eftermiddag ute i sånt väder och kom fram till att det nog bara är några få "hundidioter". Idag for vi in till klubben, jag, Kiwi och Nisse (husse har sträckt sig i ryggen så han var hemma) för en långpromenad. När vi kom hem hade snälla "husse" gjort lasagne. Sen bar det av på årsmöte i våran "raggarklubb". Hemma ca 19:30 och då var det snabbt in i duschen för att bänka sig till Robinsson. Till sist, grattis till JÄTTE Magnus som vann Let´s dance. Kul att det var han som vann eftersom han aldrig tagit ett dans steg före detta och blev så duktig. Laila har ju faktiskt hållit på med dans förut (enligt tidningarna) och så är det ju en viss skillnad att steppa lös med en kropp som väger ca 50 kg mot en som väger ca 150 kg. Rätt man vann !!! 

Nu är vårat gamla klubbhus ett mörkt hål i marken !

Av Gunilla Bäckström - 22 mars 2009 20:49

Ja då var vårkänslorna borta igen och vinter tröttheten kom tillbaka. Igår fick vi lite vår känning och drog igång grillen, och i morse när man vaknade så SNÖADE det. Förstår ju innerst inne att det är det här man har att vänta framöver. Men lika förbaskat blir jag så besviken, nu när man vill ha sommar.  Alltså en tråkig dag med humöret i bott och städning inne (till ingen nytta för nu är det lika blött o skitigt ute igen). Och nu ska man jobba en hel vecka igen (fy va trist). Positivt är att Kiwi är sitt gamla jag igen.  Nog med gnällande, vi är ju iallafall på väg åt rätt håll..... alltså ljusare kvällar, varmare väder och semester.

Ha de gött alla vänner!

Av Gunilla Bäckström - 21 mars 2009 19:12

Efter gårdagens träning med huvudbry om denna lilla Kiwi så åkte jag bort till "våran" plan här i Ölme. Hon verkade piggare redan på fm. Var alert på var jag var och ville att det skulle hända något. Hon sprang direkt ut på planen och nu tog hon ut stegen som hon brukar. Provade en inkallning och den funkade perfekt  tempomässigt, ställandet kunde iof varit bättre men det var ju inte det som var problemet nu. Hem åkte en pigg hund och en glad matte. Nu var hon lik sig igen.

Så var det dags för årets premiärgrillning på ute grillen. Nu är vi äntligen på väg mot rätt tid. Ser ut på bilden som vi grillar mitt i natten men klockan är faktiskt bara 19:00. Nu kom maten in så det är bäst avsluta detta.

"Killen vid grillen!"

Av Gunilla Bäckström - 20 mars 2009 19:36

Igår smet jag från jobbet tidigare än jag skulle. Det var ganska fint väder så jag åkte hem o hämtade Kiwi. Vi åkte till "gamla" klubben (tack för tipset Lena) och där var planen mer torr än blöt till skillnad från "nya" klubben där det är tvärtom (kanske kan va där om det blir en torr sommar). Allt funkade som det skulle Kiwi var pigg o alert i de momenten vi körde bl.a inkallning och apportering.

Idag hade vi träff med Lillemor o Shikka för lite mera träning. Vi startade med Kiwi, och fria följet kändes väl sådär, hon kändes inte riktigt ok. När vi kom till inkallningen så var tempot väldigt dåligt. Något var inte ok med henne, men vi kunde inte se någon hälta. Tempot till rutan var inte heller bra (det som är hennes favorit moment). Hon tog inte ut stegen bak ordentligt.(När vi kom hem hade vi en noggrann granskning och Micke såg att hon inte var ok på höger bak. Det var där hon skadade sitt korsband för några år sedan, och det gör sig påminnt ibland, så nu blir det stillsamt ett tag för henne. Känns inte bra när ens kompis inte är ok). Sen var det Shikkas tur, tilläggas ska att det var väldigt mycke störning eftersom dom höll på och rev vårat gamla klubbhus. Hon är ju "rallybruden". Men jag tror att det var en nöjd Lillemor som åkte hem för Shikka gjorde en SNYGG  tävlingsmässig VITTRING (gud va kul om det börjar funka). Nu är snart vårat gamla klubbhus ett minne blott för det håller på att rivas. Kändes allt liten vemodigt. Det var ju där vi startade detta hundliv, och många timmar har spenderats där genom åren.


Av Gunilla Bäckström - 17 mars 2009 18:59

Idag märkte jag att  det inte var mörkt än när klockan var 18:30, vilket känns sååå positivt. Snart kan man träna efter (typ 16:00) jobbet utan att stressa ihjäl sig innan mörkret kommer. Just nu känns det som jag inte har tid att jobba (fast jag ska få ännu mer jobb, ett hus till att "basa"  över) men det handlar ju om överlevnad och absolut inte om det "sociala" som en del säger. Synd om det enda sociala man hade var att jobba (skulle ägna mig åt hunderiet på heltid). Satt och tittade på en del sommar kort och hoppas på att förra sommarens hyresgäst vill bo i våran trädgård i år oxå. Jag lovar dig Lillemor att om det skulle bli ungar i år oxå så står du först i kön på en. Visst är den lilla kotten söt !

Av Gunilla Bäckström - 15 mars 2009 23:23

Måste säga att jag inte blev besviken i år ! Det var ialla fall inte fel låt som vann. Jag hade två favvo Caroline och Malena och en av dem vann ju så lite glad blev jag. Idag for vi iväg till Örebro för inhandlande av div varor. Micke skulle ha en massa verktyg (det slits ju ut med tiden) och ska man va en "Byggare Bob" så krävs det ju fräscha grejer. Ett skrivbord inhandlades på Ikea (måste ju ha ett kontors hörn här hemma nu när Micke är egen företagare) och det tog sin tid att montera inhop det, mer blev det inte där eftersom jag nyss haft en Ikea dag i Karlstad. Sen bar det iväg till Jula och det va ett kul varuhus (har aldrig varit där förut) jag gjorde ett fynd och fick tag på en jätte varm och go vinter jacka som var ner satt till halva priset (har letat länge efter en). Köpte även byxor och lite annat, så några pengar fattigare blev man. Därefter vidare till Bauhause som nog hade mest sånt som jag inte är intresserad av. Hundarna  hade som synes en tråk dag, men ibland måste man göra lite ärenden oxå. Skulle vilja bli av med all vinter, så man kunde träna på fina gräsmattor. Men det känns väldigt avlägset, för nu var det några minus ute igen.

Ha de gött !

Av Gunilla Bäckström - 14 mars 2009 17:26

Hade egentligen inte tänkt och träna idag, men Micke åkte och jobbade så nåt måste jag ju hitta på. Jag skulle ut till klubben med lite papper från distrikts mötet och gå en promenad där ute. När vi kom tillbaka från skogen sprang Kiwi ut på appell planen och lade sig. Så de var bara och hänga på för ett pass, vad gör man inte för den man älskar. Det  blev bara lite ff med fokus på raka sitt, hon har ju börjat slarva lite på äldre dar, (men vad jag saknade er mina kritiska träningskompisar, inte lätt att se när man tränar ensam). Det beror säkert på att träningen inte varit lika petig som den borde man tror ju ibland att det dom lärt sig sitter, men detta är ju en "färkvara" som behöver underhållas regelbundet. Nu blir det till att duscha och se till att maten är klar i tid och vinet på kylning för ikväll är det final på MELODIFESTIVALEN och den kan man ju inte missa. Nu får vi rösta och se till att rätt låt vinner. SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA !!!!!

Ha en bra kväll !!   

Av Gunilla Bäckström - 13 mars 2009 08:20

Igår hade vi träff ute vid klubben,  det var jag & Kiwi, Lillemor & Shikka och Jouko & Hyss som körde lite träning.

Vi började med grupp momenten med Kiwi och Shikka och Jouko agerade tl. Kiwi skötte sig utmärkt i dess moment. Shikka la sig först på mitt kommando (hon är ju super laddad). Sen körde Lillemor & Shikka lite ff med positions träning. Sen var det vittring, där Lillemor tyckte att det blev ett bakslag (eftersom det funkat bra nu ett tag) då hon tog första bästa pinne. Men sen funkade det bra på flera skick. Då var det våran tur, vi började med ff och där märker jag att lilla damen (Kiwi) är kinkig med underlaget det var lite små halt fläckvis. Apportdirrigeringen  funkade bra, bra fart och inget tugg. Vittringen var heller inget att klaga på, inget tugg där heller. Det har vi haft problem med på tävling en längre tid, men får hoppas det har släppt. Jouko & Hyss körde positiv pepping i olika moment eftersom Hyss kan bli lite låg i vissa lägen. Men det verkar som det vi jobbat med släppt även för dom.

Kvällen avslutades med en värmande kopp kaffe i stugan och lite eftersnack. Kallt o snöigt var det så det bar av fort hemåt och in i en varm dusch.

Ha de!

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards