Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Träning, Rivning, Oro !

Av Gunilla Bäckström - 20 mars 2009 19:36

Igår smet jag från jobbet tidigare än jag skulle. Det var ganska fint väder så jag åkte hem o hämtade Kiwi. Vi åkte till "gamla" klubben (tack för tipset Lena) och där var planen mer torr än blöt till skillnad från "nya" klubben där det är tvärtom (kanske kan va där om det blir en torr sommar). Allt funkade som det skulle Kiwi var pigg o alert i de momenten vi körde bl.a inkallning och apportering.

Idag hade vi träff med Lillemor o Shikka för lite mera träning. Vi startade med Kiwi, och fria följet kändes väl sådär, hon kändes inte riktigt ok. När vi kom till inkallningen så var tempot väldigt dåligt. Något var inte ok med henne, men vi kunde inte se någon hälta. Tempot till rutan var inte heller bra (det som är hennes favorit moment). Hon tog inte ut stegen bak ordentligt.(När vi kom hem hade vi en noggrann granskning och Micke såg att hon inte var ok på höger bak. Det var där hon skadade sitt korsband för några år sedan, och det gör sig påminnt ibland, så nu blir det stillsamt ett tag för henne. Känns inte bra när ens kompis inte är ok). Sen var det Shikkas tur, tilläggas ska att det var väldigt mycke störning eftersom dom höll på och rev vårat gamla klubbhus. Hon är ju "rallybruden". Men jag tror att det var en nöjd Lillemor som åkte hem för Shikka gjorde en SNYGG  tävlingsmässig VITTRING (gud va kul om det börjar funka). Nu är snart vårat gamla klubbhus ett minne blott för det håller på att rivas. Kändes allt liten vemodigt. Det var ju där vi startade detta hundliv, och många timmar har spenderats där genom åren.


 
 
Ingen bild

Lillemor

20 mars 2009 21:40

Tack för idag! Har försökt lagt in bilder i över två timmar på bloggen men det har inte gått, blir så förb----ad när det inte funkar. Var nu rädd om lilla Kiwi,jag ser ju Krollie i henne o vet att du känner likadant för henne som jag för Krollie. Dessa systrar är ngt speciellt som vi nog aldrig kommer att få igen. Men varje individ har ju sitt eget, jag älskar ju mitt lilla "yrväder" -rallybruden - men största biten av hjärtat tillhör Krollie efter alla dessa år tillsammans. Ses till veckan
Kram från oss

 
Lena, Daffy o Dino

Lena, Daffy o Dino

21 mars 2009 09:32

Oj, stackars lilla Kiwi! Hoppas det snart går över.
Jag tyckte stugan så väldigt förfallen ut häromdagen, men att den skulle rivas hade jag inte en tanke på. Nog känns det alltid! Hoppas plan får vara ifred i alla falll, för nu behövs den verkligen.

http://web.telia.com/~u65206052

 
Ingen bild

Millan

24 mars 2009 20:13

Hej mor! nu har jag tagit mig i kragen och skriver på din blogg. Det känns lite att de river stugan, där har man ju varit ett antal timmar. För om man vill umgås med en mamma som lever för " hunderiet" så va de bara att hänga på dit. Kram Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Ovido - Quiz & Flashcards