Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Träning på allvar !!

Av Gunilla Bäckström - 13 mars 2012 21:02


Ja nu har vi kommit igång på allvar jag och Divann !

 

Nu har vi tränat lydnadsmoment varje dag sen någon vecka tillbaka

 och jag har börjat ställa lite (snälla) krav på henne.

Hon växer för varje dag den lilla "Pluttan".


Fokus ligger givetvis fortfarande på FF med kontakt & position,

kommer man rätt från början så har man så mycket gratis med sig sen.

 

Nu är hon en liten kontroll freak

som måste kolla allt som händer runt omkring.

 

När vi tränat på "våran fotbollsplan" så ser hon bilarna på E18

på superlångt håll, men kolla måste man.

 

Idag när vi var på klubben så var det några till som var på plan

 (eller två, Maria & Smilla och Ulla & Firha ).

 Och ett par tjejer som tränade agility, dock lite längre bort.

Inget vaktande och skällande fast det fanns "pipisar" med

(vilket skulle va förbjudet på en appell plan).

 

Men jag tränar inte med sånt

pga att hon inte ska bli påverkad av andra.

Vi kör våran egen belöning och har kul ihop !

     

Divann klarade störningen bra, och kunde hålla fokus på mig.

 

Nu börjar det klarna för mig oxå hur hon funkar

och jag längtar bara till nästa dag så vi får träna igen.

 

Nu är jag en skittråkig träningskompis,

 men just nu behöver vi träna in säkerhet i momenten

och fokusera på oss själva

 innan vi är klara för att träna med störning på hög nivå.

   

Divann har blivit en stor tjej och första löpet är avklart vid 7 mån.

Thank Good.....vi har ju en hane oxå, fast en "damp" Nils av rasen BC ,

 tror inte att de två skulle va en bra kombination.

 

Nu har jag fått tillbaka motivationen och träningsglädjen igen

och det är så satans kul det här med hunderiet.

  

Längtar ut till tävlingsbanorna igen 

 

 

 

 

  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards