Alla inlägg under december 2009

Av Gunilla Bäckström - 31 december 2009 22:17

  

 

Ja nu är det inte många timmar kvar av året 2009 !

 

För mig är nyåret nå´t alldeles speciellt.

 

Det känns vemodigt att lämna det som varit,

 och lite pirrigt inför det som kommer.

 

Alltså det är med blandade känslor man skålar in det nya för min del.

  

Summering av det gångna året...

 

Det har varit ett bra år på många sätt.

 

Har bytt arbetsplats (igen) lite tillfälligt,

 men är snart tillbaka där jag ska vara.

  

Det är inte alls farligt att byta arbetsställe ibland,

tvärtom så får man nya erfarenheter med sig i

"ryggsäcken" vilket bara är positivt.

  

Det är lätt att man "snöar in" och inte har nåt nytt att tillföra om det bara trampar på som vanligt utan utveckling.

  

Tävlingsmässigt så har väl Kiwi gått kanonbra,

 med tanke på att hon ändå är 10 år.

  

Finalplats på SM vilket vi inte hade väntat oss.

  

Min älskade Micke har startat eget,

 med god framgång och mycket jobb.

  

Och jobben är i "Ölmetrakterna"

så han får jobba på hemma plan oxå.

 

Vi bor i vårat "drömhus" och har det underbart gött !

Jag delar vardag o helg med mannen jag älskar,

 som ställer upp i vått o torrt.

 

I LOVE YOU MICKE !!

 

Hoppas vi får vara friska och tillbringa många år tillsammans.

  

 

 

 

Av Gunilla Bäckström - 29 december 2009 18:11

 

Idag flexade jag hem middan från jobbet,

kände att det var skönt att komma hem tidigt och sätta fart på braskaminerna.

 

Tog en liten promenad med hundarna i det kalla vädret,

-20 är liiite väl mycket.

  

Men hellre vinter än det f...de regnandet som varit förr om åren.

Det var så otroligt fint ute med sol , snö och helt underbara färger på himmelen.

 

Tog lite vinterbilder efter vägen !

  

När vi kom hem hade Micke oxå fått nog av jobb ,

 (han jobbade ute idag).

Vi värmde oss varsin mugg "clementinglögg" ...mumma det !

  

Mer bilder finns i FOTOALBUMET

 

Avslutar detta med "Varulvsbilden"

  

Ha en skööön natt alla blodtörstiga.........

Av Gunilla Bäckström - 27 december 2009 20:29

Idag orkade jag med en promenad, fast det gick inte fort.

Det börjar släppa i ryggen och det är ju tur,

 för imorgon är det arbetsdag igen.

 

En kort vecka med tre dagar, sen är det låång helg igen....gött.

 

Hade kameran med och försökte ta lite kort,

 men varken Kiwi eller Nisse är några bra fotomodeller.

Men kul hade de iallafall i snön, man kan inte tro att de blir 10 respektive 11 år.

 

Så det blev inte mycket till bilder..

  

 

Av Gunilla Bäckström - 26 december 2009 19:35

  

 

Ja då var snart julen 2009 slut.

 

Vart tar tiden vägen ? ?

  

Men det var har varit en lugn och trevlig helg.

Våra barn har varit här, Camilla & Andreas från Degerfors,

Henrik från Stockholm och

Niklas från Karlstad

så vi har umgåtts och haft det mysigt.

  

Juldagen hann vi med ett biobesök oxå

det var jag & Micke och Camilla & Andreas

som drog iväg på Göta Kanal 3 (premiär).

     

Många goa skratt blev det.

  

 Vi hade bokat biljetter i förväg,

men det var lite tveksamt om jag skulle fixa detta

med den förbannade ryggen.

  

Tur det finns mediciner att stoppa i sig.

 

Det gick bra att sitta,

 men problemet kommer när man ska ställa sig upp.

 

Är ännu inte ok, men det rättar väl till sig.

 

Ska försöka mig på en liten promenad imorgon,

(gjorde faktiskt det igår)-

Men det går inte i många knop.

  

Nu blir det Robinson en stund och kl. 21:00 blir det andra och sista delen av  Stenhuggaren (Camilla Läckberg).

 

Ha en "God Fortsättning" mina vänner 

 

  

  

Av Gunilla Bäckström - 24 december 2009 22:06

                      

                     

Gick upp skapligt tidigt idag !

  

När vi ätit en god frukost med te o skinkmacka skulle jag gå o duscha och gjorde egentligen ingenting.

Vred mig väl i ett konstigt läge...och va hände??

   

Jo ryggen pajade.

Ont, ont, det gör ont ! ! !

  

Då säger min goa man..-tur att du är ledig,

för så där kan du ju inte jobba..hm, hm

(lojal mot arbetsgivaren kanske)

 

Har gått bra länge nu,

det är några år sen sist men det kommer ibland. 

 

Så idag har jag gått runt som en "gammal 90-åring"

och kan knappt röra mig.

 

För övrigt har JULAFTON varit helmysig.

 

Camilla o Andreas har varit här så vi har ätit god julmat

(är mätt som f..an, avslutade med saffrans pannakotta till efterätt).

 

Tomten har varit här och delat ut lite av varje,

så nu tänker jag dricka nåt starkt så det släpper i ryggen.

Ha en go kväll på er mina vänner !

 

Av Gunilla Bäckström - 23 december 2009 21:30

     

 

Nu har det rimmats till alla paket...bara så ni vet !

  

Det är mitt jobb sen några år tillbaka, att denna tradition övervaka.

  

Lite glögg gör inspirationen en hjälp på traven,

 när man ensam har dessa kraven.

  

Skinkan är färdig och det mesta är klart

men köttbullarna överlåter jag till min älskling,

 som gör dom imorgon fm i full fart.

  

Jag tar en promenad med djuren,

så dom inte känner sig instängda i "buren".

 

(Buren är ju vårt hem på julen...

då det inte blir så mycke tid över till djuren).

  

Dom är ju aldrig instängda i en bur,

men för dom känns nog julen inte lika kul.

  

Ha de gott alla mina GOA VÄNNER,

och även till ER som jag inte känner !

 

GOD JUL !

 

  

Avslutar med min älsklingsjullåt !! ! !

  

En julsaga ( Fairytale of new york)

               http://www.youtube.com/watch?v=zn5P_ZlNVAk

Av Gunilla Bäckström - 22 december 2009 20:53

     

Känns äntligen som man har koll på julbestyren...

  

Imorgon blir det en kort arbetsdag (har jag sagt sen i måndags,men men).

 

Är färdig med alla jul klappar ialla fall.

  

I morgon ska (en del av) maten inhandlas.

Har faktiskt handlat en del redan.

Annars känns det som om det blir en skön "dagen före dan" imorgon

med skinka i ugnen och köttbullar på spisen och

"Jansson" i ugnen..fa...n det verkar som det är lite kvar o fixa ändå.

  

 

 

Av Gunilla Bäckström - 21 december 2009 17:36


Lättlagad och trevlig adventskaka 
*1 dl socker
*4 ägg
*2 dl torkad frukt
*1 tsk salt
*1 dl farinsocker
*4 msk citronsaft
*nötter
*2 flaskor whiskey
Ta fram en mellanstor skål. Kolla whiskyn genom att smaka. Häll whisky i ett decilitermått och drick. Upprepa.
Sätt på elvispen. Smaka återigen på whiskyn om den fortfarande håller kvalitén.
Blanda 1 dl smör i en stor skål, lägg till 1 msk socker och vispa igen.
Kolla om whiskyn fortfarande är god, drick ännu en kopp. Schtäng av elvischpen. Knäck två hönor och schläng i schkålen, med all torkad fjukt...
Schätt på elvischpen igen...
Om den fjuktade torken fastnar i schkålen, vrid loss den med en muvschkrejsel. Schmaka sen om whiskyn fortfarande är god.
Schen schka du schila 2 dl schlat, eller nåt schånt. De é inte schå noga.
Kolla whischkyn. Schila citronsaften, lägg till en mat... sched... osså socker, eller nåt, äsch... vad fan...
Schmörj ugnen. Vrid kakformen på 220 grader, glöm inte att schtänga elvischpen.
Schläng ut schkålen genom fönschtret och ...schå kolla schen whischyn. Gå å lägg dej... Vem fan vill ha fjuktkaka...?

 

      

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards