Alla inlägg under december 2009

Av Gunilla Bäckström - 8 december 2009 22:01

  

Ska försöka att va ledig torsdag & fredag om jag hinner jobba undan.

Tänkte åka till "stor stan" , alltså Karlstad o fixa lite julklappar.

Tiden går ju vansinngit fort nu fram till den 24 december, mycket ska hinnas med.

Maten ska fixas & julklappar ska köpas & huset ska städas.

  

Känner mig lite stressad redan.

 

Ska va lite ledig i helgen o åka på lite "husmors semester".

 

Drar man iväg hemifrån så kan man glömma alla måsten, ialla fall den dan.

  

Men de är säkert kvar till en annan dag.....

 

 

 

Av Gunilla Bäckström - 6 december 2009 22:46

Tänk att en ledig helg tar slut så fort !

  

Igår hade jag en slödag, jag gjorde absolut ingenting

(förutom dammsugning, men det hör lixom till).

 

Men idag hade jag lite mer energi.

Jag bakade mera pepparkakor, de smakade visst bra förra gången för nu var det slut i burken.

Sen i eftermiddag bar det av till ridhuset och lite träning med Kiwi. Ridhus är väl ok...men nu börjar man visst bli lite bortskämd.

 

Åker att hellre till AH-hallen där det är rent varmt och mysigt.

  

Men vill man ha störning är det bra med ridhuset, där det är ganska mycket liv med agilityträning i ena ändan

Varför måste agilityhundar skälla så bedrövligt?

Jämför lite med tonåriga killar o mopeder...

ju mer oväsen desto fortare tror de att det går.

Nu har jag fixat matlådor till denna vecka, fast förhoppningsvis blir min ganska kort.

Har tänkt ta ledigt torsdag & fredag om det vill sig.

Ha de gött !

  

Av Gunilla Bäckström - 4 december 2009 10:44

 

 

 

Det jag trodde var omöjligt

(ialla fall för min del) har nu hänt...

 

  

Hade väl ungefär den färgen på baksidan efter ca en timma på SPIKMATTAN.

 

Jag somnade ! !

 

Nu har jag provat den lånade mattan i en vecka

och visst kommer jag att köpa en egen det är ju såå skönt.

  

Av Gunilla Bäckström - 2 december 2009 21:58

 Stressade hem från  jobbet på middan för att rasta hundar och sen iväg till Karlstad.

  

Kklockan 13:00 var det dax för föreläsning av Mia Törnblom.

En helt suverän människa som föreläser om självkänsla ..och det kan man lungt påstå att den ligger på topp när man går därifrån.

Var hemma vid 16:30 och åt lite väl sen lunch (som inte hunnits med tidigare).

  

Klockan 18:00 kom Lena B och SM gänget och hämtade mig för en tur till Karlstad (igen) vid hade ett möte ihop med gänget där.

 

Vi ligger nog ganska bra till med planeringen så här långt.

 

Men tiden går fort nu, snart är vi inne på nästa år och då är det inte långt kvar till SM 2010.

 

http://www.sbk-sm.se/lydnad-agilty.2010/ 

 

Nu blir det spikmattan igen, sen är det sov dax !

  

 

Av Gunilla Bäckström - 1 december 2009 20:32

  

Ja då har man provat "årets julklapp" alltså spikmattan.

   

Hade en liten tanke att ha en t-shirt på mig första gången,

men Micke provade först (utan).

Så jag tänkte att va faen man kan ju inte va mesig så här gäller det att va en hårding.

  

Gjorde lixom lite ont till att börja med men efter en stund blev det varmt o ganska skönt.

  

Jag låg en stund när Micke sa att det gått 10 min

(som man ska börja med).

Alltså dax att gå upp....där kom ett litet problem.

Det var inte helt lätt att komma upp från denna vassa sak.

  

Men jag provar en sväng ikväll igen ! ! ! !

  

Ovido - Quiz & Flashcards