Alla inlägg under december 2009

Av Gunilla Bäckström - 20 december 2009 19:58

Idag kom "julrycket".

Gick upp i skaplig tid och hade fått lite energi under natten.

Nu är köket julpyntat och granen på plats.

  

Hann även med dammsugning

och en promenad med Nisse & Kiwi.

 

Sen var det dax att åka över till Degerfors en sväng.

Andreas (Camillas sambo) fyller år imorgon,

men vi tog grattandet idag istället.

    

Gott fika blev det.

 

Det var inget vidare väglag...super halt. så det gick inte fort.

Lite ren tvätt att ta reda på bara sen är det kvällen igen

(vart tar dagarna vägen).

 

Nu är det bara tre arbetsdagar kvar innan "jullovet" som varar i förhoppningsvis FYRA dagar...

 

  

Av Gunilla Bäckström - 19 december 2009 21:54

  

Ja då var den här lördagen slut,

och inte har jag grejat färdigt inför julen.

  

Tog hundarna och åkte till skogen istället...

det var ju en sån fin dag.

Kallt men soligt.  

 

Jag köpte några fler julklappar så det är ialla fall klart.

 

Men det är kvar lite detaljer i hemmet

 som väl får fixas under kvällstid till veckan.

 

Har ätit god mat (biff, kantareller, hemgjord bearnäs, pommes Anna, och ett glas rött. 

Blev så trött..av maten eller vinet ??

  

Så resten av kvällen blev det  "Cola".

 

Fick en för tidig julklapp av min älskling idag.....

Camilla Läckbergs senaste bok.

Micke vågade inte vänta till julafton

eftersom han misstänkte

att jag går och köper den själv innan.

 

Har nämligen ingen bok nu och då sätter "läsabstinensen" in.

 

Nu kryper jag ner i sängen med den nya boken....mys !

  

 

 

Av Gunilla Bäckström - 18 december 2009 19:46

 

  

                                                  
 

                                     Nu är det varmt här inne.

Bägge braskaminerna går på högvarv.

 

                             Mår så gött när vädret är på min sida.         

                            Lite väl kallt är det, men bättre det än regn.                          
                                                

Nu är det dax för lite "fredagsmys"

 

Det blir hem gjord kebab, alltså inget märkvärdigt........

 

Oooops nu börjar "Bonden" har inte tid här längre.....

 

Ha en goooo fredag kväll ! ! ! !

________________________________

Svappade över på kanalerna...och va hittade jag...

Pretty Women........ Vilken j..la super film.

Nu är det natten för min del..ska greja färdigt inför julen imorgon !

Sov gott mina vänner ! !

 

Av Gunilla Bäckström - 17 december 2009 19:16


                                         Kiwi bara älskar snö !

 

                                Lite kallt måste jag erkänna att det är.


                    Men jag föredrar detta framför allt regnande.

 

         Är det vinter ska det vara snö o minusgrader.

 

Det är ju så himla gött att man kan gå en promenad efter jobbet

(utan att det är alldeles svart ),

 även om man slutar kl. 16:00

(och är hemma kl. 17:00).

 

Det börjar kännas som förr när jularna var kalla o fulla med snö.

 

Hörde just på tv att det ska bli kallare.... brrrrr.

 

Men braskaminerna brinner för fullt,

och inne tempen ligger på ca +25, så jag mår toppen.

  

Vaknar t.o.m på mornarna och är pigg eftersom vädret är på min sida.

Hoppas vädret får va så här några veckor till.

 

Imorgon är en ny dag o nya möjligheter ! ! !

 

Ha det gött !

 

 

 

 

 

 

 

Av Gunilla Bäckström - 15 december 2009 21:37

         

 Så kom då äntligen vintern med snö och några minusgrader.

 

 Man behöver inte skura golv lika ofta, och hundarna är rena o goa..

 

 Man blir på bättre humör när det inte är mörkt hela dagarna.

 

Man hinner t.o.m gå en promenad när man slutar kl. 16:00 utan pannlampa.

 

Fast slutar 16:00 gör jag inte så ofta nu längre för det är lite mycket på jobbet nu och helt plötsligt är det kvällen.

 

Men dagarna går fort, och jag tycker om utmaningar så det är lite kul oxå.

En bild från kvällens promenad får avsluta dagens blogg...

  

 

Av Gunilla Bäckström - 13 december 2009 10:39

                   

                                         

     Då var man hemma igen och utvilad från gårdagens äventyr och

                       HUND 2009 i Stockholm

             (har inte missat många gånger sen tidigt 90-tal).

 

Klockan var ställd på 03:00 igår "natt" men jag vaknade ca 02.30 och var pigg...det var väl för att det skulle hända nåt roligt.

  

Jag hämtade upp Lena efter vägen, bussen gick 04:10 från Cabby.

Vi hade lite svårt att koppla av och sova på uppvägen.

  

Vi kom fram strax efter kl 07:00 och lydnaden skulle börja 08:30 så vi hann gott och väl med toabesök och lite annat innan det var dax.

Tyvärr vet jag inte vad som hänt dom sista åren för det blir bara mindre och mindre med tävlande.

 

I går var det bara 10 st startande.

 

Lena & Tease var ialla fall med och gjorde sin debut på tävlingar i större sammanhang, och det gjorde de super bra och hamnade på en 4.e plats.

 

Stort Grattis till er !

 

Handlade lite saker gjorde man ju oxå bl.a ett par sköna "träningsbyxor" till mig och lite godis till hundarna.

 

Köpte mig även en Furminator som jag tänkt länge,

fungerade super bra.

 

En trevlig dag hade vi ialla fall.

Tack för sällskapet Lena !

 

Vi var hemma vid 21:00 tiden igår kväll så man var ganska tyst och snäll ett par timmar i soffhörnet.

 Efter att varit igång i 20 timmar så somnade man ovaggad.

  

Vaknade imorse till en härlig & solig dag,

 så det blir hundarna som får prio 1.

 

Tar med kameran på promenaden så det kanske kan bli lite nya bilder.

 

Ha en härlig solig dag !

 

   

Av Gunilla Bäckström - 11 december 2009 13:00

     Igår drog jag iväg till Karlstad en sväng för div julhandel.

 

 Det blev Ikea, Bergvik och givetvis

 en sväng på Gina Tricot. 

 

Försöker att åka förbi den affären men bilen lixom dras dit. 

det blev stora hål i plånboken.

Men nu är även en del julklappar inhandlade.

 

Imorgon bitti vid 04.00 snåret går bussen till Stockholm.

Då dra jag och Lena iväg på en heldag med bara hundar.

  

Ska bli så kul att få mingla runt och titta på duktiga lydnadshundar och handla "onödiga" saker till Kiwi. 

Finns ju så mycket att köpa där som man inte får tag i annars.

  

Nej nu hinner jag inte skriva mer, måste åka o handla lite och hinna med en skogspromenad innan det blir mörkare.

Ha en mysig helg (för det ska jag ha) ! !

 

                                          

Av Gunilla Bäckström - 9 december 2009 21:37

Då har man varit i den fantastiska AH-hallen igen.

Det är ju helt ok att åka och träna vid 17:00 tiden när man kan vara inne i den super goa hallen.

 

Tack för det Lena (Sheger) !

 

Det var jag & Kiwi, Lena & Tease och Jouko & Hyss och Micke var med oxå.

 Han var lite nyfiken på bygget eftersom han är i byggbranschen.

  

Det är alltid lika kul och träffas och byta träningstips.

  

Lena & Tease körde lite finlir inför helgen och Stora Stockholm.

 

Nu har jag tagit helgen och är ledig ända till måndag.

 

Lite x-tra ledigt är ju aldrig fel.

 

Skönt att slippa gå upp när klockan ringer imorgon bitti.

 

  

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards