Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Våren är här o vi har torra gräsplaner ! !

Av Gunilla Bäckström - 23 mars 2012 20:33

Killen vid grillen !

      

Den här veckan har äntligen våren och värmen kommit !

 

"Pluttan" har löpt och växt upp och blivit en vuxen tjej.

 

Det märks tydligt i träningen för nu kan hon koppla bort störningar

när vi är flera på appellplan samtidigt.

 

"Pluttan" är mattes det visar hon tydligt här hemma

 för det är enligt henne ...Vi två !

 

Idag var vi på klubben och tränade.

 

Tandvisning och allmänt plock o känn (inför ev utstälning)

 och Pluttsnutt var med på det hela och skötte sig ua. 


Sen blev det en promenad med ca 7 hundar + Divann som  

anpassar sig hur bra som helst och bryr sig i stort sett inte alls. 

När det gäller lydnaden så är vi på G det som fattas är väl apporteringen.


Annars känns det ganska OK, visst tränar vi för 10:an på alla moment

men det är ju uppflyttnings poäng som räcker i I:an 2:an och 3:an.

Det är ju i ELIT som tävlandet börjar

 (sa Jerry Williamans i Brukshunden för några år sen, och det är ju så rätt).


Det andra är ju en transport sträcka,

så vi får väl se hur långt vi räcker ! !


Shit the same.....


Jag har ialla fall fått världen goaste livskamrat,

vilket är viktigast.


Tävlandet är en bonus för mig !

Lite sugen på bruks är jag, eftersom Divann

 (än så länge)

är helt cool när det gäller ljud av olika slag.

Sen har hon en jäkla näsa,

 så spår eller sök verkar va hennes grej.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards