Alla inlägg under mars 2010

Av Gunilla Bäckström - 30 mars 2010 21:29

 

                 Att ha det så här är kanske önsketänkande ! !

 

Nu börjar man få vår känslor på riktigt !

Igår på promenaden var vägen väldigt blöt o skitig,

men idag hade det torkat upp så det var bara "fläckvis"

blött så visst går det framåt med stormsteg.

Man ser skillnad för varje dag hur snöhögarna sjunker.

 

Idag har Kiwi och jag kört ett lydnadspass 

eftersom det snart är tävling på G.

"Vår" grusplan var helt perfekt,

det är fint grus  (inget vasst för små tassar).

 

Kiwi är lite kinkig med underlaget när man kör fartmoment

men här var det inga problem

eftersom det är lite mjukt lixom.

 

Vi körde igenom hela Eliten förutom hoppet

(som vi inte hade nåt med oss).

Hon var lite för het i fria följet (bara positivt)

men det lugnar ju ner sig när man gått några minuter.

 

 De andra momenten funkade bra,

fast då var vi ju ensamna oxå.

 

Det är ju på tävling och inte träning,

som man får bekräftat om det är ok.

 

Hävdar fortfarande att man måste ut på tävling emellanåt

för att käcka av att träningen funkar.

 

Man kan gå hemma och träna

 och slipa detaljer hur många år som helst,

men för hunden blir det nåt nytt

när man kommer till en tävlingsplats.

 

Tävlings miljön kan man aldrig få när man tränar,

den måste man ut och skaffa sig.

 

Känns så positivt att en hund på 11 år fortfarande ger järnet.

  

Av Gunilla Bäckström - 28 mars 2010 22:49

      

Bilden är från ett annat träningstillfälle.

 

 Nu har "våran" grusplan börjat bli användbar igen

(tack Ölme IF för att vi får vara där).


 Lite träning har det blivit, eftersom jag anmält till tävling

 blir det mer ordnade förhållanden när vi tränar.

Jag har även anmält till SM så det inte blir

"bortglömt"

som så många andra gjorde förra året.

 

Det skulle ju va attans så "töligt" nu när vi har

SM på hemmaplan.

 

 Sköna vår promenader har det oxå blivit

nu när det äntligen blivit mildväder.

 Skönt att se snön försvinna mer o mer för varje dag.

 

Fortsatt husrenovering hos Camilla & Andreas har det oxå blivit

 nu är alla köksskåp på plats.

 Camilla o jag har monterat luckor o lådor idag.


 Så nu är det mest små fix kvar och givetvis "byggstädning".

Men uj va fint det blir.

 

Det blir att lite konstigt det där med klockan.

 Nu är det läggdax o vila inför en ny arbetsvecka.

Tycker lixom inte att det är så sent än,

men det är bara att krypa ner för snart ringer klockan igen.

Ha de gött !

Av Gunilla Bäckström - 24 mars 2010 21:09

                       Vill ha gröna, torra gräsmattor ! !

 

Åååå vad jag längtar efter gröna torra gräsmattor, 

inge mer snö    

 

      Här har väl inte hänt några sensationer sen sist. 

 

Har varit på årsmöte i våran "raggarklubb"

i lördags och det är ju alltid trevligt att träffas,

eftersom det inte blir så ofta den här årstiden.

Efter mötet var vi bjudna på super god mat o dryck.

 

         Det positiva är väl att det har blivit ljusare lite längre,

   så man hinner med promenader även om man jobbar sent.

 

Tränar gör vi ju givetvis även om det inte blir så långa pass.

Vi kör lite samtidigt som vi är på promenad,

 funkar bra med Kiwi

        som inte behöver så mycket mer än "underhåll". 

En "gammal" hund kan man nog inte ändra så mycket på nu.

     Det gäller bara att gå ut och köra och ha kul ihop.

 

Har varit en del i Degerfors oxå o hjälp 

Camilla & Andreas med renovering av huset.

         

Det kommer att bli så fint med nytt kök & badrum

 och ny tapetserat i kök, hall o sovrum.

Har tagit ledigt fredag för o hinna köra lite mer "heminredning".

 

Jag har anmält till tävling oxå så det är ju bara att hoppas att

 "han där uppe" ställer upp oxå

 och slutar att leverera mer snö. 

 

Nu blir det sängen !

 

           

Av Gunilla Bäckström - 14 mars 2010 10:56

Igår var det samling kl. 10.00 i Bäckhammar för lite träning !

Bilder från dagen ligger i FOTOALBUMET .

  

Vaknade tidigt både igår och idag och kände mig otäckt pigg.

  

Har varit ute på morgonpromenad vid ca 8.30 bägge dagarna,

vet inte vad som hänt.

Jag som alltid har varit morgontrött. 

  

Kan det vara ålder måntro.......neeeej,

det måste naturligtvis vara LCHF´s förtjänst.

 

Nu är jag så inne i den dieten så man blir nästan lite manisk.

Kilona fortsätter att ramla bort, så mitt mål ska nog gå att nå.

  

Idag är det Micke´s tur eller rättare sagt otur att ligga däckad i magsjuka.

Just nu är han nära döden verkar det som,

hoppas bara att jag inte åker på det igen.

  

Nu blir det till att dra fram dammsugaren och städa lite,

 efter som det blev lite ändringar i dagens planering.

 

Vi skulle egentligen varit till Degerfors

och tapetserat åt Camilla & Andreas.

 

Men det blev ju inställt av förklarliga skäl.

 

Så det blir nog flera promenader för hundarna idag

eftersom jag känner mig lite rastlös.

  

 

Av Gunilla Bäckström - 9 mars 2010 15:30

Igår kväll hade vi i Lydnadsgruppen möte inför SM.

När jag kom hem började jag frysa så f...at.

Hade mått lite små kymigt hela dan.

När jag tittat på Salötön och duschat, höll jag på o frysa ihjäl innan jag kom i alla kläder.     

Drog på mig en massa kläder och kröp ner under duntäcket,

men frös fortfarande.

Det visade sig lite senare att det var en släng av magsjuka

som drabbat stackars mig.

  

(varför kommer det till 90% på natten).

Så idag blev det till att stanna hemma från jobbet

(de vill nog inte ha mig där idag).

Synd att man inte orkar gå ut och göra nåt med hundarna

en sån fin o solig dag.

Men det är nog bäst att hålla sig i sängen,

för man blir ganska orkeslös.

Skulle vilja försvinna en stund och vakna upp o må bra igen...

  

Nu har jag tyckt synd om mig tillräckligt för idag.

-----------------------------------------

 

Till slut fick Kiwi som hon ville, jag kan lixom inte motstå hennes ögon.

Jag drog på mig en massa kläder

(eftersom jag fryser som en naken katt).

Så tog vi då den dagliga peomenaden,

fast lite kortare än vanligt och väääldigt sakta o lungt. 

Nu är känns mitt dåliga samvete för hundarna bättre 

när jag kryper ner i sängen en stund igen.     

 

Av Gunilla Bäckström - 6 mars 2010 20:16

Drog iväg till Skandic Hotell i Karlstad på Distriktsmöte idag på fm.

Det var slut ca 13:00.

Eftersom jag ändå var i "stan"

så måste jag ju ta en sväng ut till Bergvik

och alla roliga affärer.

  

Hann och handla på tre affärer och i den fjärde

stog jag och funderade på om jag skulle köpa

det jag "nöp" i.

Då börjar det pipa som det gör när man kommer

för nära utgången med ett plagg.

Sen hör man en röst som säger.

-Det har utlöst en brand i byggnaden.

   

Gå till närmaste utgång och utrymm byggnaden.

 

Ja får väl tacka ! För det sparade mig säkert några hundralappar

eftersom jag gick ut och åkte hem.

  

Men vilket kaos det blev utanför med folk o bilar

som okontrollerat for åt alla håll.

  

Tror att det var falsk alarm...

 

Tog en sväng till skopunkten på hemvägen,

 och handlade lite där istället.

En händelsrik dag fick jag....

 (eftersom det inte händer så mycket sensationer i mitt liv just nu).

Ska nu avnjuta lite go mat & dryck lagat av min "älskling" .

 

Ha en fortsatt go lördagkväll, där ute ! !

  

Av Gunilla Bäckström - 3 mars 2010 21:02

                                                

     Ikväll var det dax för träning i suveräna AH-hallen igen !

Det var jag & Kiwi, Jouko & Hyss och Lena & Tease

alltså det vanliga gänget.

 

Har sagt det förut o säger det igen.

Det är ren lyx att ha tillgång till en sån "träningslokal".

Ute är det kallt, snöigt, halt och allmänt besvärligt.

Där inne har vi det helmysigt, varmt o gött.

Man kan analysera träning under en liten fika paus

 utan att frysa ihjäl.

  

Kiwi blir som ung på nytt när vi kommmer dit,

så nåt fritt följ blev det inte.

Hon var alldeles för "Wild",

så då var det bättre att passa på och träna

 fart moment och det funkade bra.

 

Jag hade anmält till tävling i Mariestad 27/3,

 men fick tyvärr mail om att det var inställt

 p.g.a. snöiga appellplaner (förstår inte va de menar)   

Synd för min träning blir inte lika bra

 när jag inte har en tävling på G.

 

Imorgon kväll väntar en helt ny upplevelse för mig ! !

Jag ska till Löfbergs Lilas arena och se Färjestad - Timrå

LIVE.

  

Det var en utlottning av biljetter på jobbet

(Kristinehamns kommun).

Jag brukar aldrig ha tur men man måste ju chansa och 

"plötsligt händer det".

Alltså jag vann!!!!!  En biljett + att få ta med en kompis

(givetvis blir det Micke, min trogna livskamrat).

Så imorgon 17:30 bär det av med buss från Kristinehamn

och det bjuds på lättare förtäring på bussen.

 

Ska bli såååå kul !

  

Rapport från detta kommer senare.

 

 

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards