Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Mycket har hänt ! !

Av Gunilla Bäckström - 18 april 2011 20:00


I torsdags hade jag träff på klubben med

Maria P

(Grattis Maria som var o premiär tävlade i lördags med fina poäng)

och Christina H för lite lydnadsträning.

Kiwi och jag har ju inte gjort nåt sen oktober

när vi gjorde vår sista tävling för 2010

(som vi vann).

 

Eftersom det inte blev nån valp nu i vår

så får jag väl

"damma" av lilla Kiwi och köra nån tävling bara på skoj

och helt kravlöst

(har faktiskt anmält till vår hemmatävling 25/4).

 

Men det verkar som det kan bli en "liten"

 i aug-sept

om allt går i lås denna gång.

Jag ligger lågt tills vidare så man

slipper bli så himlans besviken igen.

Men om det tokar till sig igen så har jag en plan B.

 

Lördag kom bästaste Susanne (Bolinder) & Anders på besök,

de hade med sig "lite gosaker" från en Tysklandstur.

Så nu har vi laddat förrådet.....

Vi år gott & o drack gott & och hade en himla trevlig kväll...

ja det blev ju lite hundprat oxå.

Tack för den kvällen goa Susanne & Anders !

 

Nu duggar det tätt med vårtecken

    

Blev upplyst av grannen igår att vi hade blåsippor på tomten.

Ikväll var det en sån där underbar kväll

+25 på altanen i solen och hur gött som helst.

Jag planterade lite olika saker till altanen

 (får väl se om det blir nåt av det).

 

Kiwi..som är den bäste "kottespanaren" i familjen

hittade den här lille godingen bakom husbilen

ikväll....så nu är det vår på riktigt !

    

 

Våra "gårdkottar" har kommit fram från vinteridet..

 

Hoppas alla mår lika bra som jag gör denna årstid,

och fokuserar på det positiva o "lägger undan det andra ".

Livet är för kort för att slösas bort på en massa skit !

 

Avslutar med denna ....

Klicka här ! ! ! !

 
 
Ingen bild

susanne

18 april 2011 23:06

Tack själv kompis!Du är en jävel på att laga mat,mumsfilibaba!!! Kottarna är för söta,dom skulle lillskrutten se! Syns på Torsdag...Anders hälsar! puss o kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Ovido - Quiz & Flashcards