Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

Semesterdag 2 & 3

Av Gunilla Bäckström - 22 juli 2009 23:12

Igår var det träning igen...vad ovanligt. Det var regnställ som gällde eftersom det regnade oavbrutet hela dagen, och vi höll igång från ca 11:00 och jag var hemma 17:00. Men det var lite annorlunda för det var kompisar här från Torsby, de bodde vid klubben med husvagn. Vi började med uppletande (som Kiwi inte gjort på typ 3 år). Kiwi var först ut och strulade väldigt, ja, ja tänkte jag hon är väl lite ring rostig. Men det visade sig att de andra som håller på med detta aktivt var inget bättre. Kanske var det en svårare uppletande ruta än vi trodde. Vi lägger ju fokus på lydnad, så shit happens. Agneta ville ha lite tips inför Eliten (lydnad) och vilken kille hon har att jobba (eller är det en duktig förare?)med. Han fattar ju direkt vad matte vill, nya moment ..bull shit. Vill nog påstå att både hund och förare är super fokus på vad de ska göra och vad de har för mål. Himla kul ekipage att följa vidare, tror stenhårt på dom. Körde lite skoj träning med Kiwi, fast då är hon för laddad och tjuvstartar. Men det tar jag inte så allvarligt på eftersom det gäller att ha glädjen kvar. Avslutade givetvis dagen med svamplockning.

Blev inte många bilder eftersom vädret var som det var!

Men sköna Eros kom med...

 
 
Lena, Daffy o Dino

Lena, Daffy o Dino

23 juli 2009 08:11

Superhärlig bild på Eros. Visst är han underbar min "sonson"!

http://web.telia.com/~u65206052

 
Ingen bild

maria

23 juli 2009 15:28

Tjena gnällkärring vi säger inte "va va de vi sa" om en viss plan ;-)

Tänkte bara höra om du har hittat några snygga klubbkläder?? du vet de ve pratade om vid invigningen....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Ovido - Quiz & Flashcards