Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Lite SM blogg.....

Av Gunilla Bäckström - 21 juni 2011 19:34


Ja då var SM 2011 över !

 

Resan började ju inte så speciellt bra....

när vi är halvvägs till Karlskoga

 så händer det nåt med husbilen ????

  

Då känns det tryggt att ha min händiga man med sig,

det var inget allvarligt & och var snabbt åtgärdat.

  

Arrangörs mässigt så var det väl ingen hit.

Svårt att slå "vårat" SM 2010 på Skutberget i Karlstad,

där vi hade ALLT på tävlingsområdet   

 

Det är ändå himla kul & få träffa alla goa människor

 man lärt och känna genom alla dessa år,

(från min första SM start 1996 fram till 2010).

 

Och en himla trevlig lördagkväll med grillning

och goa kamrater gör ju livet x-tra gött.  

  

Lördag var det bra väder med "fläckvis sol & moln...

men inget regn.

  

Söndag var det ihållande regn som ökad stundtals.

Snacka om o vara blöt...

i stolen jag satt i var det en vattenpöl.

  

Trots regnkläder så var trosorna genom blöta.

Men är det SM final så är det,

då gillar man läget och håller ut.

 

Goa Maria Brandel (fd Hagström) visade var skåpet ska stå

och gjorde två fantastiska rundor

och blev SM MÄSTARE 2011.

 

I kvallistan till SM:et så var det nästan hälften

som låg på 300 och över.

 

Och på SM så var det "bara"

vinnaren (en) som kom upp i de poängen ? ? ?.

 

Visst är det hårdare bedömning på ett SM,

 men det är det ju för alla.

 

Ja lyfter på hatten än en gång för Maria & Ylle    

De tävlar i en klass för sig just nu.

 

Ja det var lite tankar från SM 2011.

 

Kameran var med men

låg tyvärr kvar i husbilen hela helgen p.g.a slö fotograf.

 

Det känns som jag trampar i tjära just nu,

 när det gäller jobbet.

  

Sparade första semesterveckan,

 så jag jobbar t.o.m torsdag.....

Hur tänkte jag......inte alls tydligen,

men nu är det bara i 1 1/2 dag kvar.

 

Måste ju spara till hösten ifall, om, inte, och allt det där.

 

Ha en go sommar alla vänner ! !

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Ovido - Quiz & Flashcards