Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Blev en längre blogg än tänkt !!!!!

Av Gunilla Bäckström - 15 maj 2011 21:19


Ja här har det väl inte hänt några sensationer sen sist !

 

På hundfronten har jag fått info

att det finns en dräktig Buffy,

 

så nu är det bara att hålla tummarna

 att det går vägen denna gång.

 

Veckorna består till största delen av jobb,

torsdag-fredag var vi till Dömle Herrgård

 på konferans med jobbet.

 

Helgen har mest tillbringats till städning av det egna hemmet

 eftersom vi har varit ute med husbilen en del lediga helger.

 

I eftermiddag var det möte på klubben (NightCruisers)

inför helgens stora bilutställning och cruising.

    Crusingen startar kl 16:30

från Marieberg och in till stan.

  

Bara att hoppas på att "han där uppe"

 är på våran sida och vi får fint väder.

 

YES YES...nu blev det 1-0 till Sverige i hockeyn !

  

 I mitt lilla växthus växer det så det knakar,

 snart dax att plantera om plantorna.

  

En ny arbetsvecka är snart igång,

och det börjar kännas lite stressigt

 med allt som ska vara klart inför sommar o semester.

Fast jag vet ju att vi klarar det vi ska i utsatt tid i år oxå.

 

"Same prosedur at last year" 


Tyvärr blev det ingen husbils tur denna helg

eftersom Micke jobbat natt hela helgen.

 

Och där blev det 1-1 i hockeyn......

  

Lite märkligt vi har har fått här i huset.

Jag har varit ledig i helgen och Micke jobbat

(natt dessutom, så den tiden han är hemma sover han),

 nu börjar jag jobba imorgon

då går Micke på ledigt i fem dagar.

Alltså går jag på ledighet till fredag,

 då börjar han jobba igen.

  

Ja det sliter ju inte på äktenskapet precis !

 

Huvudsaken är ju att vi två är överens med detta,

och det är ju utmärkt när det kommer en valpis i huset.

 

Nu fortsätter jag med hockeyn

och hoppas att det går vägen.....annars ! 

  

Jaha nu blev det 2-1 till Finland...

kanske lika bra att gå och lägga sig.

För det är nog snart 3-1 till våra grannar.

Ja där kom det innan jag hann skriva färdigt.

Ska man gratta Finland innan man stänger av TV:n ? ? ?

 

Ja nu blev det 4-1 till Finland....

hann bara ut i köket en sväng och då blev det 5-1.

Jamen se på f**n nu blev det 6-1....

(Sveriges målvkt somnade visst ganska snabbt)

 

Grattis Finland ! ! ! ! !    

 


 

 

 

 
 
Lena, Daffy o Dino

Lena, Daffy o Dino

18 maj 2011 17:57

Vi håller tummar och tassar att det snart blir en ny lite fyrfoting ute i Ölme!

http://www.daffyodino.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Ovido - Quiz & Flashcards