Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Gunilla Bäckström - 9 januari 2011 21:17

  

Ja jisses vilken träningshelg det blev !

 

Inte för hunden men för mig.

 

 Efter all ton snö som kom ner från taket så

har min kropp fått rejält med gratis styketräning.

Sket tungt med en massa blötsnö blandat med STORA isbitar.

Eftersom mycket låg precis i trappa

(vilken trapp tänkte jag när jag såg eländet).

 

Men jag har spart pengar på dyra gymkort

 eller hemmamaskiner.

Jag gjorde en sån Rocky,

ni vet filmen när han tränar i snö

 och inte på gym som ryssen....Vem vann ! !.

Tror nog att det blir samma träningseffekt i slutändan.

 

Nu har jag rejält med träningverk i muskler

som varit i vila allt för många år.

 

Imorgon börjar en vecka med det "nya livet"

inga nyårslöften har givits av mig..

men har blivit lovad en belöning av "gubben"

om jag klara av det.

 

Och det är det värt...så bara att ta sats o börja med detta..

  

Ingen gourmetmiddag precis och äckligt smakar det.

 

Hatar att förlora så nu är det bara att bita ihop och va envis.

  

   

Ovido - Quiz & Flashcards