Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Gunilla Bäckström - 23 oktober 2011 21:57


Ja idag var det dax igen klockan ringde 07:00 imorse.

  

Lena B kom och hämtade mig och Diva 07:45

för avfärd till Filipstad där Lena skulle döma Lydnad klass I-Elit,

och vi var med och miljötränade.

 

Men vad håller på att hända med lydnaden ? ? ? ? ?

Det blir ju bara mindre och mindre med deltagare,

känns lite trist.  

2 st i Elit,i 1 st i klass III, 1 st i klass II

och ca 10 i klass I.

 

Täker även på DM som var igår...

Har vi inte fler än 3 st Elithundar som platsar där ? ? ?

 

Är det en utdöende sport eller bara en tillfällig svacka,

var ju inte så värst mycke igår heller på våran hemma tävling.

Får väl hoppas på det första...för lydnad är roligt !

  

Den här helgen har ialla fall givit Diva

 en super bra träning i tävlingsmiljö,

och hon charmar de flesta bara av att va.

 

Kommer att bli ett litet bortskämt litet knytt det här,

bara för att "hon är ju sååå söt"....

 

Jag åkte ju som sagt med Lena

 och för det första var jag super nervös för att Diva

kanske skulle bita sönder nåt i bilen,

jag har ju bur, men Lena har grindar

så det finns ju div saker att tugga på.

Men det var inga problhon skötte sig bra den lilla sötnosen.

 

Det var värrre med matte..............

när vi skulle åka hem så står vi vid bilen

och väntar på att nån ska öppna,

- du har ju nyckeln säger jag till Lena

-neej, det var ju du som var inne i bilen sist säger hon

 

Jag ska INTE ha hand om nycklar,

det får jag ALDRIG ha när Micke och jag är ute

för han vet hur j***a slarvig jag är med sånt.

Jag gick igenom alla fickor och Lena oxå....ingen bilnyckel.

Vi letade där jag gått (men jag var ganska säker på att jag inte tappat den,

 möjligen att jag hade låst in den i bilen???)

För att göra en lång historia kort så hittade vi den till slut....

i min västficka fast den hade lixom landat längre ner i fodret...

Men det var inget hål i fickan så hur det gått till vete fasen,

huvudsaken att nyckn kom fram.

Ett tips...be inte mig att ta hand om en nyckel för det kan sluta illa.

Den här gången slutade det ju bra !

 

Nu tar vi nya tag inför en ny arbetsvecka..

 

Varför köpa hundkorg när det finns vedkorg ! !

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Gunilla Bäckström - 23 oktober 2011 21:57


Ja idag var det dax igen klockan ringde 07:00 imorse.

  

Lena B kom och hämtade mig och Diva 07:45

för avfärd till Filipstad där Lena skulle döma Lydnad klass I-Elit,

och vi var med och miljötränade.

 

Men vad håller på att hända med lydnaden ? ? ? ? ?

Det blir ju bara mindre och mindre med deltagare,

känns lite trist.  

2 st i Elit,i 1 st i klass III, 1 st i klass II

och ca 10 i klass I.

 

Täker även på DM som var igår...

Har vi inte fler än 3 st Elithundar som platsar där ? ? ?

 

Är det en utdöende sport eller bara en tillfällig svacka,

var ju inte så värst mycke igår heller på våran hemma tävling.

Får väl hoppas på det första...för lydnad är roligt !

  

Den här helgen har ialla fall givit Diva

 en super bra träning i tävlingsmiljö,

och hon charmar de flesta bara av att va.

 

Kommer att bli ett litet bortskämt litet knytt det här,

bara för att "hon är ju sååå söt"....

 

Jag åkte ju som sagt med Lena

 och för det första var jag super nervös för att Diva

kanske skulle bita sönder nåt i bilen,

jag har ju bur, men Lena har grindar

så det finns ju div saker att tugga på.

Men det var inga problem hon skötte sig bra den lilla sötnosen.

 

Det var värre med matte..............

när vi skulle åka hem så står vi vid bilen

och väntar på att nån ska öppna,

- du har ju nyckeln säger jag till Lena

-neej, det var ju du som var inne i bilen sist säger hon

 

Jag ska INTE ha hand om nycklar,

det får jag ALDRIG ha när Micke och jag är ute

för han vet hur j***a slarvig jag är med sånt.

Jag gick igenom alla fickor och Lena oxå....ingen bilnyckel.

Vi letade där jag gått (men jag var ganska säker på att jag inte tappat den,

 möjligen att jag hade låst in den i bilen???)

För att göra en lång historia kort så hittade vi den till slut....

i min västficka fast den hade lixom landat längre ner i fodret...

Men det var inget hål i fickan så hur det gått till vete fasen,

huvudsaken att nyckeln kom fram.

Ett tips...be INTE mig att ta hand om en nyckel för det kan sluta illa.

Den här gången slutade det ju bra !

 

Nu tar vi nya tag inför en ny arbetsvecka..

 

Varför köpa hundkorg när det finns vedkorg ! !

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards