Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Gunilla Bäckström - 22 oktober 2011 17:23

 

Nära att vi började dagen med att försova oss.

Diva vaknar alltid mellan 7.30 och 8.00,

 men idag sov hon till 8.20

Det blev liksom lite bråttom    när vi skulle till klubben

   och titta på Lydnadstävlingen klass I-Elit

som även innehöll KM+DM och började 9.00

 

Vi hann i alla fall dit innan all platsliggning var klar.   

Undrar varför det inte är någon status på DM längre ??

  

Endast TRE hundar var anmälda dit.

En bröt så det blev bara två stycken kvar,

nog måste det väl ändå finnas många

 duktiga Elithundar i vårat distrikt.

 

Det var väl inte direkt några höjdarpoäng

förutom i Klass I 

 

Där Pia & Hifi debuterade och tog hem segern på fina 184,5 p.

Grattis till dom !

  

Lillemor & Shikka vann Eliten och blev KM+DM mästare på 259.5 p.

Grattis till dom !

  

 

Här går vi omvarann jag o Micke

när han kommer går jag eller tvärtom.

  

Han jobbar eftermiddag den här helgen.

 

Nu är det dax att börja med lite mat

 inför lördagsmys till Fångarna på fortet.

Det får bli Nudelwook med kyckling & jordnötssås,

det är inte Mickes favorit

 så det är bäst att passa på när jag är ensam....

Fast ensam är jag ju inte,

 jag har ju Diva & Kiwi & Nisse att trängs med i soffan.

 

Ha en fortsatt mysig helg ! !

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards