Alla inlägg under maj 2009

Av Gunilla Bäckström - 12 maj 2009 21:13

Nu är snart alla tegelpannor på plats (tack gode gud att jag slipper va där högt uppe på taket) och va snyggt det blir med svart tak. Tog lite bilder på matcho killar o lekfulla killar. De är för söta när de blir som barn igen lägger med några bilder fler finns i fotoalbumet.

Ha de gött där ute!

Av Gunilla Bäckström - 10 maj 2009 17:18

Idag var det träning som stod som prio ett på programmet. På förmiddagen följde snälla Micke med mig bort till "min appellplan" och körde igenom momenten i SM-ordning. Det var mycke folk och fotbollsmatch på planen bredvid, kan inte bli bättre med all den störningen man får. Kiwi var lite för het, så ff kändes lite för slarvigt, men det är ju ett tag sen vi gjorde nåt o då är det lite för kul (känns ändå som ett positivt fel). De övriga momenten är jag nöjd med, det var genomgående bra tempo i momenten. Det syns på hela hennes "attityd" att det är stört kul. Micke tränade oxå, med Nisse (infall eller anfall....). Det är synd att han inte har tiden o motivationen, för den arbetsglädjen Nisse har är det inget fel på. Jag kan inte träna med honom, han piper på ff går långt fram o skiter i vad jag säger och med Micke går han super. Lite bilder från dagens träning ligger FOTOALBUM.



Av Gunilla Bäckström - 9 maj 2009 20:02

Igår kom Henke (Micke´s äldste) på visit. Han bor och jobbar i Stockholm så det är inte så ofta man ses. Det är alltid lika kul när "barnen" dyker upp. Det blev en snabb träff, för i dag skulle han vidare till Karlstad till sin bror (Nicklas) som bor där och läser på universitet.

Jag fick ett anfall och drog igång ett bullbak på förmiddagen medan Micke stekte köttbullar (han är en hejare på det). När vi ätit skjutsade vi Henke till K-stad och hälsade på Nicklas. Han fick lite bullar och mat som present. När vi kom hem fortsatte mitt anfall och jag dammsög och skurade golven. Mycke hundträning har det inte blivit, men ska ta tag i det imorgon för då tänkte jag be min älskade man om kommenderings hjälp och träna momenten i "SM ordning". Det börjar ju dra ihop sig, inte långt kvar så nu måste vi lägga mycke fokus på hårdträning,då har vi ialla fall gjort vad vi kan. Vi har fått ett annat anfall oxå, vi ska köpa husvagn+dragbil. Hundflocken har ju minskat pga ålder så nu när det ju bara Kiwi o Nisse och de två är ju världens bästa vänner. Det var lite problem i den "gamla flocken" som gjorde att vi hellre stannade hemma. Eftersom vi har två intressen så måste det vara en husvagn som passar ihop med en Cadillac, alltså inte en ny cabby eller nåt sånt. Vi har både husvagn o bil på G hoppas bara att affären går i lås.

Ha en bra lördag kväll, där ute!  

Ett exempel på tilltänkt husvagn (måste ju va lite Amerika stuk).

Construktam Comet är namnet!

Av Gunilla Bäckström - 6 maj 2009 19:49

Ja då är man hemma igen, kom faktiskt hem igår eftermiddag men var för trött för att orka skriva nåt. Har varit iväg på en konferans resa med jobbet i två dgr. Det är både kul och jobbigt. Vi åkte måndag morgon 8:00 (inte så värst långt) till Lungsundet. När vi var framme var det bara att slänga in väskorna på våra till delade rum, fort iväg till  frukost och sen var det dax för  diskussioner och grupparbete till kl. 17:00. Vi skulle träffs allihop innan maten, som skulle severas 18:00 (inte mycke tid över) det blev till att slänga i sig ett glas vin tillsammans ganska fort, men så trötta som vi var så blev det väldigt mycke fnitter (ca 20 st "tanter" och en kille stackars han). Maten var nog det godaste jag ätit nån gång, kommer tyvärr inte ihåg vad allt gott hette, men det var förrätt, varmrätt och efterrätt. Trött som bara den, när kl. var 21:00 drog jag mig undan mot sängen som var super skön (skulle ju va upp till frukost ca 6:30 nästa dag). Tisdag var vi klara för hem färd ca 15:00. Gött o va hemma igen, men va skräpigt det var där då.... Där var det full fart med takbyte, och det blir ju så fint när det är klart. Men mycke skärp både ute och inne eftersom karlar inte tänker som vi gör utan drar med sig allt in för det försvinner ju av sig själv på nåt konstigt sätt (eftersom tanten drar runt med dammsugarn). Blir nog en kort vecka eftersom det känns som måndag idag. Men det är ju inte helt fel  !!!



Av Gunilla Bäckström - 2 maj 2009 19:06

Igår gick hela dagen till städning och annat  "kul" pyssel som inte hinns med under veckorna. Så idag var hela dagen ägnad åt Kiwi. Vi åkte ut till klubben eftersom jag hade en del papper från lydnads tävlingen som skulle arkiveras. Då passade det med ett träningspass samtidigt. Jag har väl varit en av dom där "gnällkärringarna" som fått lite bannor, eftersom jag klagat på vår appell plan. Men nu blir det beyg 10 av 10 möjliga för det är en super plan vi fått. Vi har nog en av de bästa klubbarna i distriktet. Vi körde igenom hela elit programmet förutom gruppmomenten, det kändes super, Kiwi är pigg och på G hela tiden. Nu är jag såå tävlingssugen men det är 2 veckor till nästa tävling och det kanske är bra. Gäller att ligga lite lågt och spara krafter inför SM. Vi avslutade med en skön skogs promenad.

Ha en bra lördag kväll !!!!

Favorit i repris


Av Gunilla Bäckström - 1 maj 2009 18:51

Idag var det premiär för "Elvis". Fått ny smörja lite här o där, behövs ju när man är 50 för att man ska funka. Ja... "Elvis" är ju en bil och inte vilken bil som helst utan MIN Cadillac Fleetwood årsmodell 1959 ( min pensions försäkring). Det var tjejen som hade den före oss som döpt den till Elvis och det var ju inte så tokigt eftersom han oxå gillade den modellen. Jag har ju ett intresset till förutom hundar och det är gamla "raggarbilar". Man var ju raggar brutta i tonåren (född raggare alltid raggare) . Blir helt salig av ljudet från en V8. Vi tog en tur ut till Kristinehamns skärgård och skulle köpa årets första mjukglass. Det va sååå mycke folk (tänk att allt blir så hysteriskt bara för att solen skiner) det var folk över allt så vi hoppade glassen och for hem. Det blev grillkväll på altanen istället, så gott. Detta blir en helg utan hundaktiviteter (tror jag, har inte betämt mig än).

Ha en go kväll där ute!  

lyssna gärna på min favvo låt man bli så glad, Go Go Bruce !!!!!

"ELVIS"


Ovido - Quiz & Flashcards