Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Gunilla Bäckström - 15 maj 2009 15:50

Satt  och skrev lite i går, men datorn ville inte de samma som mig så han la av och då orkade jag inte börja om. Skulle vart ledig idag tänkte jag men det sket sig, det är så mycke att förbereda inför sommar och semester. Måste ha allt i ordning till semestervikarierna, det är en massa korta kurser i data, lyftteknik, anställningsavtal ska skrivas, delegeringar på det medecinska och en massa annat. Så när jag gick hem igår var hela skrivbordet ett enda kaos. Det var bara att masa sig iväg och röja skiten, men nu är det städat.

Till tillökningen, den består av en HUSVAGN och det blev den som är på bilden. Micke drog iväg till Malmö tidigt i morse för att hämta hem den (min mammas kommentar -måste allt ni köper va i andra änden av Sverige uppåt eller neråt). På hemvägen ska han stanna till i Jönköping och kolla på bilen (Cheva Blazer) hoppas den är bra för då är allt klart och vi kan dra iväg på tur i sommar, både hundtävlingar och bilträffar. Vi har nog saknat "taikon livet" lite båda två. I onsdags var det träning, jag & Kiwi, Lillemor & Krollie & Shikka det blev bestämt i sista minuten. Vi körde igenom eliten med momenten i SM ordning med Krollie och Kiwi och vi har bägge lite att "peta" på inför SM men i det stora hela var vi nog ganska nöjda med "systrarna". Sen var det Shikkas tur, och det är ju en racer den lilla loppan. Men nu börjar det hända saker här, för hon stannar och har super fokus på matte och väntar på dirrigeringar. Gjorde en snygg vittring, tävlingsmässing och på långt avstånd. Bara att önska lycka till, det är bra jobbat med en sån "hetsporre". Vi avslutade givetvis med kaffe och kaka och lite småprat. Tack för träningen Lillemor.

passande låt

Ha en mysig fredagkväll !


Ovido - Quiz & Flashcards