Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Gunilla Bäckström - 28 februari 2010 17:52

Kände mig ungefär så här när jag såg vad som hänt inatt.

 

Vaknade inatt av ett konstigt oväsen, det dånade i huset.

Visst bor vi nära järnvägen men det där var ett okänt ljud.

Innan jag fattade att det var ALL snö från taket

 som kom åkande neråt.

 

Kiwi kom blixtsnabbt och la sig tätt intill mig under täcket,

då är lixom det farliga över när man får

"klistra fast sig på mamma".

Så min nattsömn blev ju inget vidare av att ha en

 egoistisk liten Kiwi i sängen, som vill ha all plats .

Men vad gör man inte för det bästa man har.

 

Dagen har alltså ägnats till att skotta fram trappan

så man kommer in/ut, vilket var ganska svårt innan.

 

Micke åkte nämligen till Camilla & Andreas i morse

 för att fortsätta med renoveringen av det nya huset.

Så det blev mitt jobb att flytta en massa snö.

 

Home make over !

FÖRE

  

EFTER

 

Ja imorgon börjar ju sportlovet..

Och varje år hör man vad synd det är om barnen

att det inte finns nån snö !?!?. 

Idag har jag tillbringat många timmar ute p.g.a. snö.

Och jag måste nog säga att jag inte tycker det är lika roligt som

 "barnen" tycker (enligt en del).

Men var är då alla barn nu när det finns snö upp till midjan ?

Inte en unge i sikte så långt ögat når,

men en massa vuxna människor

som försöker att rensa undan på sina tomter

och svär över all snö.

Hör jag nån nämna dessa barn igen så skriker jag.

  

För de verkar måttligt intresserade av det som vi tror,

 alltså att vara ute och leka.

Ovido - Quiz & Flashcards