Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Gunilla Bäckström - 20 oktober 2009 21:41

Ingen kamera var med så det får bli en badbild på Kiwi

   

                                                  
             

Idag var det en sån där lite "rörig" dag på jobbet

(skulle haft kameran med och fotat skrivbordet när det var som värst) men det redde ut sig till slut.

Och jag kunde smita hem en timme tidigare eftersom jag jobbade en timme längre igår, sån´t är livet.

Inga givna klockslag på arbetspassen.

Men jag trivs med ett jobb som är lite flexibelt.

                                                  








            Nog om jobb. Foten i munnen

 

Ikväll var det träning med gänget (jag & Kiwi, Jouko & Hyss, Lena & Tease, Susanne & Nelly, Susanne & Indra och sist men inte minst Lennart & Sigge...var Sigge drogad elller ? ! ? pigg som attan och var helt "outstanding" vad gäller tempo (tror nog Jouko var lite "avis").Förvånad

Jag insåg nog att jag får tänka om när det gäller Kiwi och träning. 

 Trodde att man inte ska träna så mycket med en "gammal" hund.

  Men ack vad jag bedrog mig...hon är ju het som en järnspis på ff och ligger på som bara den.

            Det är ju iof ett positivt "fel" med en åldring, men det ger ju inga +poäng på tävling.

                                                  








 Nu blir det hårdare träning framöver.

                                                  








Så länge hon vill så kör vi på. 

Tror nog att vi var nöjda allihop när det var dax att sluta.

Tyvärr så kommer mörkret alldeles för tidigt

(man ska inte jobba på dagarna om man vill träna hund på hösten/vintern).

  Men lite fika och eftersnack hanns ju givetvis oxå med.

  Tack mina "tränings" vänner för en trevlig träningskväll ! Flört

Ovido - Quiz & Flashcards