Alla inlägg under juni 2009

Av Gunilla Bäckström - 13 juni 2009 19:20

Så var då dagens tävling över och jag är super nöjd med lilla Kiwi.

VI GICK TILL FINAL!!!!

Resultaten från dagens tävling skriver jag inget om för allt ligger ute på SM-sidan. Men från Kristinehamns BHK gick jag & Kiwi, Lillemor & Krollie och Jouko & Hyss till final imorgon. Känns super kul att komma så långt, hur det går där kan kvitta för nu är vi en av dom 15 bästa i Sverige i år i Lydnad. Lena & Basco nollade tyvärr sitt i grupp och kom inte med. Samma hände för Ingela & Lova.  Poängen räckte tyvärr inte till för final för Susanne & Nelly i år. Nu ska vi grilla med våran hejar klack från Torsby och Kil och ta ett litet glas vin, för nu gäller det att ladda om inför morgon dagen. Blir en tidig kväll idag oxå.

Ha en bra lördag kväll !


Av Gunilla Bäckström - 12 juni 2009 18:13

Nu har vi varit på lottning, väldigt dåligt upplägg på detta SM. Det här är min 11:e  SM och detta är det sämsta hittills, dålig info till tävlande, dålig parkering på en ÅKER ni kan tänka er hur den ser ut redan efter allt regn och alla bilar som kört där ...tur att man har 4-hjulsdrift.

Nog med gnällande, men jag är inte ensam om att tycka så här. Nu kommer vi till det intressanta och det är startnumren för morgondagen.

Lägger ut de som tillhör mitt distrikt, om någon undrar över nån annan så kan jag nog svara på det oxå.

  4)   Susanne & Nelly

  9)   Gunilla & Kiwi

22)   Lena & Basco

23)   Ingela & Lova

35)   Anette & Cider

43)   Lillemor & Krollie

50)   Jouko & Hyss

Blir nog ingen mer uppdatering idag(händer ju inget mer på tävlingsfronten förrän imorgon) Ikväll blir det lungt, det STORA gänget ska gå till restaurangen och äta pizza sen blir det tidig kväll och laddning inför morgondagen.

Mer kommer imorgon!

Av Gunilla Bäckström - 12 juni 2009 12:38

Nu är vi på plats i våran stuga, vi var framme ca 15:30 igår. När vi väl plockat in alla grejer i stugan och grillat, så gick vi till dom andra i gänget som redan var här, Lillemor & Kjell, Lena & Lars-Erik, Jouko och Jörgen. Det blev nog lite för mycke whiskey, rödvin, groggar och som avslutning kom Susanne (hon var framme ca 21:30) fram med baileys. Även Ingela & Anna & Lena från Torsby kom igår kväll. Ingela stog som första reserv och kom givetvis med och får tävla. En trevlig kväll hade vi med mycke hundprat och  goda skratt. Upp skapligt tidigt imorse för veterinärbesiktning kl. 10:00 (vi lånade en chaufför av Ingela, för säkerhets skull). Alla i gänget "gick igenom" kontrollen. Nu väntar vi på att få åka och kolla provhunden kl.13:45 Efter det är det invigning och lottningen kl.16:45 Jag kanske hinner med en rapport ang våra startnummer lite senare (man ska ju umgås lite mellan varven oxå).

Av Gunilla Bäckström - 11 juni 2009 07:57

Så är det då äntligen klart för avfärd mot Karlskrona och Lydnads SM. Bar grjer hela kvällen igår, så nu är det bara att sätta sig i bilen och dra iväg söderut.

Rapport kommer senare !!


Ha en bra dag mina vänner !!!!

Av Gunilla Bäckström - 9 juni 2009 21:57

Lite annorlunda anhörig träff. Personalen på Regnbågen (Hö 1) hade länge planerat en utflykt till stads bondgården. Alla gamla på den avdelningen (8st) var med + att anhöriga mötte upp på plats. Det blev några timmar bland getter, grisar, hästar, höns och kaniner bl.a Och naturligtvis fikade vi oxå. En trevlig och uppskattad träff av anhöriga. Tog en massa bilder men vågar inte lägga ut dom till allmän beskådan då våran kommun kan va lite kinkig med sådant. Ikväll har Kiwi fått sitt SM-bad, och jag far omkring och plockar grejer för nu är det snart avgång (till Karlskrona). Pratade med Susanne igår kväll och hon frågade om jag badat Kiwi till SM, vilket jag aldrig gjort förut. Men nu är det gjort och jag tror det behövdes för hon blev såå fin. Det får bli en bild på ny badad vovve istället.

Nu är det sängen som gäller (var uppe och grejade till 00:30 igår och det känns idag).

God Natt!


2009-06-10

Tack för alla lycka till önskningar jag fått både här o där !

Nu är bilen snart sprickfärdig och jag snart klar, kan tro man ska flytta till Karlskrona med såå mycke grejer.

Av Gunilla Bäckström - 8 juni 2009 19:17

Idag kom Lena & Basco & Tease hit för lite träning. Det var den sista ordentliga genom körningen för mig & Kiwi innan SM. Blir bara lite små detaljer som vi kommer att nöta på. Lena tränade bara med Basco idag (Tease skulle hem till sina får och valla). Han var pigg och på hugget med bra tempo genom hela programmet. Kiwi kändes ok, finns ju alltid saker som kan bli bättre. Men det är nog lite väl sent nu att kunna få till nån större förändring. Tror för den delen inte att det är så lätt att ändra på henne nu, allt är så väl befäst efter alla år. Men det ska bli kul att få va med på SM igen. Vi gör så gott vi kan. Bäst att fortsätta med packning, tvättning och matlagning. Måste ju tyvärr jobba ett par dagar till innan vi kommer iväg.

Ha de gött!

Av Gunilla Bäckström - 7 juni 2009 21:15

Snart måndag och jobb igen, men det blir en kort vecka. Jobbar bara tre halv dagar (mån, tis, ons) för torsdag morgon bär det av till södern, närmare bestämt Karlskrona för att tävla SM. Ska bli så kul att träffa en massa "gamla" hundvänner igen. Idag har det inte blivit så mycke gjort, vädret var som gjort för inne aktiviteter så som städning och annat kul. Det har regnat o regnat o haglat så ute gick det inte å va. Har tränat lite fjärr och sånt med Kiwi som inte kräver så stor plats.

 Måste bara kolla på den här filmen igen, man blir bara såå glad, vilket samspel mellan hund och förare. Och där går vi och tycker det är häftigt med ett snyggt ff, vi kan nog slänga oss i väggen.

Ha de gött där ute!

http://www.youtube.com/watch?v=mu7R4NtpgyM

Av Gunilla Bäckström - 6 juni 2009 15:58

I torsdags träffades jag o Lillemor & Kjell för att köra ihop ett uppvisnings program till invigningen av våran "nya" brukshundklubb(Sandtorpet). Jag frågade Lillemor om vi kunde göra ett sittande i grupp och platsliggning först och det var ok. När vi gömt oss och jag kikar på Kiwi så ser hon ut som "hon sålt smöret och tappat alla pengar" helt plötsligt reser hon sig sakta upp och står där och tycker nåt är otäckt (inte likt henne). Vi går tillbaka och jag sätter lungt om igen. Då säger Kjell (som är lite smartare än vissa andra, alltså jag). Gå nu tillbaka innan det händer nåt igen. Tack för det Kjell !  Plötsligt hör jag GLASS bilen tuta, och våran gamla Zorro (som är borta nu) blev skrämd av den som liten valp. Givetvis hann han föra över det till dom andra. Skönt att komma på vad det var som var fel, hon va ju inte lik sig, ville bara av plan och hon som annars ligger där och trycker för hon inte vill till bilen, utan träna mer. Stannade till vid "våran" plan på hem vägen och då var hon som vanligt. Fredag var det tävling i Hammarö. Nerverna låg utanpå skinnet på sittande men min lilla älskling satt. Med det hade vi igentligen klarat av vår tävling. Hon skötte sig bra programmet igenom, men jag blev lite snopen när det var pris utdelning och slut betyget var sååå lågt. 5 på sitt i grupp ???? Hon hade vridit på huvudet, men ej lyft en tass eller nåt sånt. Blir aldrig klok på dessa domare som hittar på egna regler. Brukar inte ifrågasätta bedömning men (här är gränsen nådd) ibland blir man mörkrädd, en del fick 10 på ganska dåliga moment och andra fick 7 på ganska bra moment , rimmar mycket dåligt. Vi var flera med många års tävlingserfarenhet som tittade på. Fanns mer som var konstigt ?????? Hoppas det blir bättre på SM. Jag & Kiwi blev 2:a, Lena & Tease 3:a och Grattis till Pia & Caisa som vann eliten!

Idag var det invigning av våran "nya" klubb och jag & Kiwi och Lillemor & Krollie hade ett litet uppvisningsprogram med Kjell som TL. Det gick bra och alla 4 "tanterna" skötte sig. 

Bilder finns i FOTOALBUMET

Ovido - Quiz & Flashcards