Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

SM 2009 Karlskrona

Av Gunilla Bäckström - 15 juni 2009 15:11

Då var man hemma igen efter ännu ett SM (mitt 11:e och Kiwi´s 6:e). Jag är helnöjd med det vi presterat. Vi lyckades placera oss (som 11:a av 60 st) till söndagens final där det är dom 15 bästa som får slåss om placeringar. Allt började bra och Kiwi kändes pigg och på G hela programmet, men tyvärr så lyfte hon Fel pinne på vittringen, innan hon nosade av och kom in med rätt (händer då och då att hon gör så när hon är för taggad) och där var nollan ett faktum. Men vi slutade i alla fall som nummer 13 av 15, trots denna nolla så vi blev ju inte sist. Att ha blivit 13.e bästa lydnadshunden i Sverige år 2009 är vi stolta över. Det har varit en super trevlig helg med trevliga vänner, alltid lika kul att träffa alla "gamla" hundkompisar man fått genom åren. Ett x-tra plus i kanten till dessa super trevliga Torsby tjejer Anna, Lena och Ingela (tävlade oxå) och till Kil gänget  Susanne G, Petra och Susanne B (som tävlade) som ställde upp som goda kamrater (och chaufför när det varit dagen efter, tack för det Anna) HELA helgen. Grattis Lillemor & Krollie till en 3:e placering och Jouko & Hyss till en 6:e placering.

Men X-tra stort grattis till Berit & Nico som vann SM ännu en gång, dom är i en klass för sig.

Mycket bilder har det blivit, tack vare min älskade Micke som fotat, servat, peppat och ställt upp till hundra för mig dessa dagar. Tack älskling!

Ska försöka hinna lägga ut bilderna i fotoalbumet ikväll.

Tack för alla tummar som hållits och alla lycka till vi fått, av våra goa kamrater!

Nu får vi ladda inför SM 2010 i Karlstad !!!!

 
 
Lena, Daffy o Dino

Lena, Daffy o Dino

15 juni 2009 18:00

Grattis ännu en gång!Synd med vittringen bara. Ser fram emot bilderna.

http://web.telia.com/~u65206052

 
Lena, Basco & Tease

Lena, Basco & Tease

15 juni 2009 18:34

Grattis till en jättefin prestation på Sm!!:)

http://www.lenashundar.cybersite.se

 
Agneta,Kim & Eros

Agneta,Kim & Eros

15 juni 2009 20:45

Grattis till en jättefin tävling på SM!
Ni är ju bara sååå otroligt bra!

http://www.goldenkim.se

 
Cissi

Cissi

15 juni 2009 23:02

Hej Gunilla! Grattis till ännu en fin prestation på SM!! Känner att det är alltför länge sedan jag deltog nu..:) Snart dags hoppas jag, har en ny stjärna på G. Ramlade in på din sida bara sådär... Minns när vi åkte på vallhundskurs tillsammmans och tävlade och så. Det är ett tag sedan, men känns som igår..:) ha det bra!

http://www.cissishundar.se

 
Ingen bild

Cissi

16 juni 2009 10:44

Hej! SÅklart får du det, om jag kan lägga dit din på min sida! Är nere i Karlstad nån gång per år minst, längtar tills jag har en färdig hund att tävla med därnere. Lite nostaligi för mig! Hade jag inte haft så ung hund hade jag satsat på SM där, men tror det är att vara för optimistiskt! Saknar er ibland, det är lite mer...glest mellan klubbarna här ..:) Kram

 
Ingen bild

jeanette med pluto, hobbe

16 juni 2009 13:57

Grattis till er fina prestaion och resultat på Sm. Hade varit kul att se. Trevlig midsommar på er!!

 
Ingen bild

Anette W & C

16 juni 2009 16:10

Håller absolut med dig om att det var skithäftigt o jättekul att gå till finalen! Och absolut ska vi vara nöjda med oss själva! :) Stort grattis!

 
Lena & Gubben

Lena & Gubben

16 juni 2009 17:01

13:e bästa i landet,Grattis till erat fina SM resultat.Fårstår att du nu är extra taggad.
Ha de gott / Kram från oss

http://www.vallgubben.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Ovido - Quiz & Flashcards