Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Snart slut på 2010...

Av Gunilla Bäckström - 30 december 2010 22:18

  

Ja nu är det inte långt kvar av år 2010 !

  

Ser tillbaka på året som varit med blandade känslor.

Kvalade åter igen in till Lydnads SM med Kiwi,

 tror om jag inte minns fel

att det var Kiwi´s och mitt 7:e SM

och mitt 13:e (fem gånger med Kita).

X-tra kul att få göra sista SM:et

ihop jag och Kiwi på hemma plan.

 

SM 2010 gick ju som bekant i Karlstad och

Kristinehamns och Karlstads BK var arrangörer,

och satan va kul det var att få vara med och

arrangera ett Lydnads & Agility SM.
Saknar Karlstad gänget som vi jobba ihop med..

vilka underbara människor !
Och vi lyckades ro den stora uppgiften i hamn.

Det verkade ialla fall som om de flesta tävlande var nöjda

 och det är ju huvudsaken för det är ju dom det är till för.

 

Funktionärerna är ju "bara" där för att serva.

 

Har insett det sista halvåret att min älskade lilla Kiwi

 börjar bli till åren (12 år i juni 2011).

Fast hon är pigg o alert, men det där lilla x-tra

som finns bland de unga har vi ju inte.

 

Så vi har nog tävlat färdigt på den högre nivån.

 

Förhoppningsvis om allt går som det

är tänkt när det gäller det... 

 så blir det en valpis framåt vårskarven.

 

Har ju sagt att jag inte skulle skaffa

 en ny så länge Kiwi finns kvar,men har tänkt om...

vill ju inte dra in en valp när hon är för gammal.

Känns som det är rätt tid nu.

  

Nu tog blogg tålamodet slut för

idag för det var helvete vad det krånglar.

(får väl korrigera en del imorgon)

  

Ha ett Gott Nytt År ! 

 

 

 

Och till er som är här o läser ! ! !

  

 

 
 
Lena Gubben & Spot

Lena Gubben & Spot

30 december 2010 23:06

Tack för att du bjuder på dig & hundarnas vardagar & helger.
Gott Nytt År! & Lycka till med den nya lilla godingen.
Kram

http://www.vallgubben.se

 
Ingen bild

Gunilla & Kiwi

30 december 2010 23:34

Tack själv Lena !....Som läser allt trams som jag skriver...Hoppas själv på ett bra 2011 med en ny lilten kompis i famlijen !!! Och önskar dig fortsatt GO med dina hundar !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Ovido - Quiz & Flashcards