Alla inlägg den 21 april 2009

Av Gunilla Bäckström - 21 april 2009 20:27

Kände lite dåligt samvete för att det inte blivit någon ordentlig träning på några dar, så vi åkte bort till "våran" plan här i Ölme. Nu var det inte bara "våran" idag. När jag ställt upp alla koner och gjort iordning plan kommer det ett halvt fotbollslag (ca 5 stycken) med ett stort nät fullt med fotbollar. Skit oxå tänkte jag....ja, ja  -jag ska flytta på mig, säger jag. -Det är lungt vi behöver bara halva plan så ni får plats ni oxå, säger dom snälla killarna. Vilken bra störning det blev med skrikande killar och bollar som yrde härs o tvärs. Kiwi brydde sig inte ett dugg utan vi jobbade igenom momenten. Ff känns bättre nu, inga snea sitt och lite lugnare. Dumrutan fungerade bra. Inkallningen var bra tempo (inte super snabbt, men det kan jag nog inte begära) och bra stå o ligg. Rutan är ju hennes favorit ,fast ingång från sidan och det får vi leva med. Apport dirrigering gick super, bra fart och inget tugg. En snygg vittring (utan slarv) fick vi till idag. Fjärren flyttade hon sig inte något framåt, men där har vi tränat på skiftena inne varje dag.Känns skönt inför tävling när träningen går bra. Nu är det sängen som gäller.... är så himla morgon trött, och den förbaskade klockan ringer 05:30 imorgon igen.

Ha de !

Ovido - Quiz & Flashcards