Alla inlägg den 11 april 2009

Av Gunilla Bäckström - 11 april 2009 18:08

Vad gör man under en lång ledig helg, jo det blir mycke hundaktiviteter. Långfredagen tillbringades förmiddagen i köket med påskmaten och eftermiddagen var det skogen som gällde. Jag ska nämligen vara spårläggare på våran spårtävling nästa helg (modiga kamrater som skickar ut mig på detta, har nämligen INGET lokalsinne alls). Lasse gick först och snitslade sen gick jag spåret en gång till och snitslade med ca 1 m mellanrum så nu kan jag väl inte gå fel elller???.Idag var det tidig uppstigning för lydnadstävling i Forshaga. Vi var 11 st anmälda i Eliten och 8 kom till start. Ulf hade startnummer 1 och jag 2 osv. Precis när vi ska lämna hundarna för sitt i grupp börjar det smälla, inte en gång utan säkert fem sex ordentliga smällar. Jaha tänkte jag, Kiwi som är så skottberörd kommer naturligtvis att ligga om hon inte rymt av plan. Kände mig pricis som en "starholk" när jag kommer fram och hon sitter. Frisco lade sig så Ulf bröt och jag fick nummer 1. Lite påverkad var hon efter smällarna (det small då och då sen oxå) inte riktigt på hugget men hon genomförde programmet och under dessa förutsättningar så är jag hel nöjd med henne. Ganska korkat att anmäla till en tävling på påsk afton när alla "söta små barn" ska ha kul och skrämma djur. Det blev inga höjdar poäng men vi gjorde det igen, vi vann på 279,5 p. Nu måste jag slita mig från datorn för vi är bort bjudna till (häst)vänner i kväll och blir hämtade kl. 19:00.

Ha en riktigt trevlig påsk afton !!

Måste bara lägga in en bild på cirkushunden Whiskey & Anette



Ovido - Quiz & Flashcards