Direktlänk till inlägg 13 september 2009

"Kär o Galen"

Av Gunilla Bäckström - 13 september 2009 22:43

Häftig lydnads vovve !!

 

 

Chanti (Berger des pyreneer a face rase) 

Söt, pigg,duktig o trevlig liten tjej från Norge.

     

Nu är vi hemma efter en skön slappar helg i Åmål.

Igår var vi in till Åmål centrum o köpte pizza och passade på att gå en sväng o kolla in vad mysigt det är. Sen blev det promenad med hundarna, lite träning (och då menar jag väldigt lite).Cool

 Vi slappade o tog en middagslur och hade allmänt skönt.

 Det blev ändå ganska tidigt sänggående eftersom jag skulle tävla idag, visserligen var det samling 9:30 och bor man på klubben så är det ju lite sovmorgon.

Tidiga var supergoa gänget från Torsby så vi hann o tjata lite innan det var dags för samling, vilka underbara o positiva hundmänniskor.

Vi drog start nummer 2 och sittande o platsen var helt ok. Sen var Kiwi lite för taggad på ff (vi fick ialla fall en 9:a så hon gick väl bättre än jag trodde) men hellre det än en slö 10-åring.

 Lite små strul på rutan (som annars är ett säkert moment, men så kan det gå med en rutinerad gammal dam..man kan aldrig va säker).

Vi slutade som 1:a på 286,5 poäng och jag är helnöjd med en glad taggad Kiwi som var sitt gamla jag igen. Får svar på lite mer prover imorgon igen, men nu har jag inte sett att hon är så orkeslös längre så man får hoppas att allt är ok nu.

 

Glad(FICK TELEFONSVAR PÅ KIWI´S PROVER DEN 14/9 OCH HON ÄR FULLT FRISK NU)Glad

 

Sen blev jag ju störtkär!!!

Har länge funderat på en Belger des pyreneer a face race..och idag bestämde jag mig.

Nästa hund blir en sån.

Inget fel på Border Collie men det börjar bli lite ut tjatat med rasen, alla är ju ändå inte lämpade till lydnad.

Skulle va kul o prova med nåt nytt.

Nu hade jag turen o träffa en tjej från Norge, som importerat en sån från Frankrike

 som hon skulle avla på.

 Hon tävlade Elit lydnad (hunden var 2år) och det var en sån som passade mig, lite "Kiwistuk" fokus på matte och arbetsvillig, men kunde ligga still o koppla av när de andra körde.

Men dagens publikfavorit var den Engelska Bulldoggen som tävlade Lkl II, så störtskön (men en sån ska jag inte ha).

 

 
 
Ingen bild

Lena, Gubben & Spot

14 september 2009 07:33

Grattis till segern :)
Ja,Belger des.........verkar vara en rolig hund,vi har en sån på klubben.
Sm-boendet mitt är bokat,ha,ha.......väntar bara på att kunna anmäla mig,he,he......
Kram från oss

 
Lena, Daffy o Dino

Lena, Daffy o Dino

14 september 2009 12:18

Ett stort grattis till segern! Härligt att Kiwi är på hugget! Hur gick det för bulldogen? Ser ut som han har ett ganska löst apportgrepp.

http://web.telia.com/~u65206052

 
Ingen bild

Lillemor Krollie Shikka

14 september 2009 13:25

Grattis till segern! Skönt att hon är pigg igen lilla Kiwi!

 
Ingen bild

Gunilla

14 september 2009 13:40

Tack för Grattisar !!
Hej Lena!
Bulldoggen hade tyvärr några nollor men var helt klart allas favorit, så charmig. Nollade inkallningen p.g.a ett super tempo, stannade inte utan bara ökade. Aldrig sett en sån "bulldozer" med sån fart.

 
Ingen bild

millan

15 september 2009 20:28

Grattis mor och kiwi :)
Så söt den lilla norska tjejen va!
KRAMIS

 
Lena, Daffy o Dino

Lena, Daffy o Dino

15 september 2009 20:44

Ja, jag kommer ut vid 14.30 som vanligt. Låter trevligt om du kommer också!

http://web.telia.com/~u65206052

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Ovido - Quiz & Flashcards