Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Gunilla Bäckström - 16 mars 2011 21:16

 

Har fått påbackning av "datahackern Bolinder" 

 

 

att jag ska uppdatera bloggen.

  

På hundfronten, inget nytt.

Väntar på att Åsa ska meddela att det är löptid

så man har nåt att att gå och vänta på igen.

 

Nu är det ju snart säsong att börja tävla på allvar...

och jag har ingen tävligshund (trist).

  

Visst kan jag köra nån tävling med Kiwi för skoj skull

för hon är ju fortfarande pigg o fräsch..

Men man hänger ju ändå inte med bland de

yngre i toppen.

Och en tävling går ju ändå ut på att vinna,

tror inte det är någon tävlingsmänniska

som är nöjd med att komma sist. 

  

Micke jobbar ju skift numera

 så nu sitter jag här ensam igen

 när han drog iväg på natt jobb.

  

Men jag har ju min vän "Mr Tallegio" som tur är,

vi trivs väldans bra ihop.

 

Har ju givetvis varit en sväng till Degerfors oxå.

Måste ju få klämma o snusa på "lillplutten",

  

  medans Micke & Camilla & Andreas

 är fullt upptagna med att måla o tapetsera.

Himla mysigt får de ialla fall i deras "nya" hus.

 

Håller på och plockar in grejer i husbilen

så allt är färdigt när det är dax att dra iväg.

Vi har väl tänkt att ta premiärturen till påskhelgen

 om vädret är med oss...

eller förresten vi skiter i vädret..

och drar iväg i alla fall.

 

Våren verkar ju vara på väg fast det går att sakta

 med tanke på att det är runt -10

 på morgon när man åker till jobbet.

Men   tittar ju fram på dan .

 

Är så jä**a trött på vinter och snö,

nu vill man ha sol & värme & gröna gräsmattor.

Nu blir det sängen och   

  

5.30 ringer den hemska    

 

Ha de gött vänner ! !

 

Ovido - Quiz & Flashcards