Alla inlägg den 26 november 2011

Av Gunilla Bäckström - 26 november 2011 16:38


Packade in mina älsklings tjejer (Kiwi & Diva) i bilen

och åkte först till Kristinehamns Hundcenter och kollade på loppis,

passade förstås på att miljöträna lilla Diva där inne oxå.

 

 Fortsatte ut till skogen på en promenad,

    

 på hemvägen kikade vi in på julmarknad

och brände en hundring på den här !

 

När vi kom hem så fortsatte jag att leta efter stakarna

 (som min käre man bar upp på vinden för snart ett år sen, 

 var ställde han lådan  ? ? ?)


Till slut hittade jag dom.

 

Sen började det "roliga".

 

Konstigt nog var det bara en stake som var död i år,

så den åkte i soptunnan.

Jag slog även sönder en lampskärm (i glas),

och en glödlampa i en stake

 och då satt ju givetvis det där lilla fästet kvar......

 

Stjärnan på fot var inte heller på min sida ....

 

Tvättmaskinen krånglade,

men jag lyckades få fart på den igen.

 

När jag började med maten så lyckades jag bränna mig

på en nål som låg på den varma plattan.

 

Tänkte tända upp i braskaminen i köket,

men det är nog bäst att låta bli

så jag inte tänder eld på huset.

 

Ja det var defenitivt inte min eftermiddag idag,

Tar mig lite glögg och gör inget mer idag,

ska bara duscha...hmmm.... få se hur det går.

 

Kocken (jag alltså) har i alla fall maten klar till min käre make

när han kommer hem (jobbar som vanligt)

och vi får lite lördagsmys till "Så mycke bättre".

 

Ha en mysig lördagkväll för det tänker vi ha ! ! !

 

Har väl aldrig sett så goa "hundfötter" Älskade Pluttan......söt som socker ! !

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards