Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Dax att uppdatera vad som händer ! !

Av Gunilla Bäckström - 25 september 2011 19:34


Dax för lite bloggning  ! !

Nu har Diva bott hos oss i 3 veckor

och jag ångrar inte att det var denna lilla

"bitch" jag valde för hon är supergo & lättlärd & lyhörd

...men det är nu det.

 

Ska bli kul med en helt ny ras & helt nya utmaningar,

vad det blir av detta får tiden utvisa 

(kanske bara blir en kakhund) .

Sen har hon ju givetvis sina sidor hon oxå

(som alla valpar har)

och som vi får jobba med.

Vi har börjat träna in lite kontaktövningar

som förberedelse inför FF.

 

Helt klart har jag hittat en supergo kompis,

som jag har förmånen att kunna ha med mig på jobbet studtals,

 bättre miljöträning finns inte för henne

eftersom alla "kärringar" vill pussa på henne.

 

Diva har varit med på sin första tävlig (som publik)

och det var här på hemma klubbens Appelltävling,

När vi kom hem sov hon i ca 6 timmar med av brott för mat

...sen levde hon "apa" på kvällen istället.

 

Stackars Susanne B & Anders som var här på kvällen

...de måste tro att jag fått ett "bokstavsbarn"....

----------------------------------------------------

 

Själv har jag tagit tag i mitt liv...så nu är det halvvägs...

målet är ju -10 kg och hitills är det -5 kg.

       

Ta vara på tiden med varann för den kan fort ta slut !

 

 
 
Evy Sandström

Evy Sandström

8 oktober 2011 17:34

Oj vad kul att få se Diva igen. Jag har ju bilder på henne med syskonen på min blogg.
www.nogg.se/guntorp
Jag äger Triton 3 år i går från Åsa förstås.

http://Evy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Ovido - Quiz & Flashcards