Alla inlägg den 10 september 2011

Av Gunilla Bäckström - 10 september 2011 19:06


Nu har lilla Diva bott hos oss i en vecka !


Det är en tuff lilten brud som tar för sig i flocken,

hon backar inte för de "stora" hundarna.


Jag ser ut som jag skulle varit med om en misshandel,

har fullt med sår o blåmärken på armarna.


Men ni som känner mig sen gammalt vet att jag

såg ut så här när Kiwi var valp oxå.

 

Jag vill nämligen ha en hund som leker med mig

och inte med alla andra hundar.

 

Ger man sig i leken får man leken tåla ! !


Lite reserverad mot människor på ett positivt sätt,

hon hälsar när det pasar henne och sen är det bra.

Det passar mig eftersom jag vill ha en hund

med fokus på mig och inte på alla andra hundar o människor.


Det har redan blivit en "matte gris"

och jag är så nöjd med den lilla goa tjejen !


Hon verkar så här långt att vara väldigt lättlärd,

ja nu har vi ju "bara" tränat på det vardagliga.


Inga problem med bilåkning, inte rädd för tåget

(vi bor ju väldigt nära järnvägen)...

cool i alla lägen !


Lite bilder på "Pluttan" och hennes syskon finns i¨

FOTOALBUMET !








Ovido - Quiz & Flashcards