Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2010 21:15

                                          

                                              Liten Brainwaiwe´s Kiwi

                        

Tänk vad åren går fort !

 

Tycker inte det var länge sen Kiwi kom in i mitt liv.

 

Jag hade turen att få välja valp först,

  det var tre tikar att välja mellan

och jag har inte för en sekund ångrat mitt val

för bättre kompis får jag aldrig.

 

Jag var och tävlade SM i Skövde -99 med "Kita"

 och på söndag kom Lena

(uppfödaren till Kiwi) dit

 och lämnade över denna underbara lilla varelse.

 

Vi står varann otroligt nära.

 

T.ex på morgonen när jag ska gå till jobbet

 blir hon alldeles tokig och håller i min väska

eller drar i mina kläder

 precis som ett litet barn

 som inte vill bli lämnad på dagis.

 

Hon är fortfarande pigg o alert och alltid på G

så det är absolut ingen "gammal" hund än.

 

Nu blir det lite citrontårta

 full med grädde o jordgubbar

och givetvis får Kiwi en egen bit.

 

Grattis min älskade kompis !

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards