Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Gunilla Bäckström - 5 juni 2010 17:30


Idag har jag gjort absolut ingenting.

 

Har ju varit JGL (jämnställdhet) utbildning

så nu har jag lärt mig vad det är.

 

Blev väkt sent och åt en god frukost (lagad av mannen).

 

Sen ålade jag ner mig i bikinin och lade

 mig på solsängen och pressade i flera timmar.

 

Micke var till K-stad och bytte nya batteriet

(som inte funkade) till Cadillacen.

 

Sen monterade han dit det, och grejade lite i garaget.

Efter det drog han igång o klippte gräset,

bytte avloppsrör på handfatet....m.m.

 

Jag låg fortfarande kvar på solsängen.... 


Det är väl sånt här som kallas livskvalite !

 

 

Det måste väl ändå vara det som är vitsen

med såna där kurser..att lära sig och få andra att jobba.

 

  

Här kommer receptet på "Hästspark"  

 

Koka upp 5 dl vatten och lägg i två tepåsar svartvinbär.

Låt detta kallna, blanda sen i en 2 dl koncentrerad citronjuice och en 2 dl koncentrerad apelsinjuice, fyll upp med en 75:a starksprit, blanda allt detta i en plastburk (en 2 liters tom glassbytta är perfekt), ställ in i frysen.

Det blir som sorbet, eftersom det är sprit i så fryser det ju inte helt. Klicka sedan upp i glas efter behag och fyll på med dricka t.ex sprite, lime

Skål på er vänner !

 

Ovido - Quiz & Flashcards