Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Säger bara WOLF ! !

Av Gunilla Bäckström - 24 november 2010 17:50

 

Ja nu är man hemma igen efter ca ett dygn tillbringat på

Dömle Herrgård (på seminarium med jobbet)

ute i de Värmländska skogarna.

 

Ett ställe jag kan rekommendera att åka till

om man vill koppla av en helg.

(http://www.domle.se/)

 

Har varit så givande.

 

Men den stora händelsen var ju nåt annat ! !

 

Igår em tittade Mattias ut och fick se

tre såna här komma springande

 

  

efter kom det en sån här.

 

               

Har aldrig varit så nära en livs levande varg ute i naturen.

 

Givetvis var det ingen som kom sig för med att ta ett foto.

 

Vi var helt facinerade av att se "gråben" på så nära håll..

LIVE.

 

Vi gick ut för att se på ändå närmare håll,

och efter detta så tror jag nog att jag

inte skulle bli rädd för att möta en i skogen.

   Så vacker ! ! !

 

Det verkade vara en skygg stackare

 med svansen mellan benen...

när det kom ut en flock upphetsade "kärringar"

för att titta på stackare.

 

  

Bevara vargen levande ! !

 

 

 

 

 

 

 
 
Cam

Cam

24 november 2010 18:49

Åh vad läckert, med det vilda live. Wolf-man himself, skulle vara uppskattat att se, av mig:-) Bara det inte blir i fårhagen...där går väl gränsen, även för min del, so verkligen gillar vargen annars:-)

http://www.eyemarkers.se

 
Ingen bild

Gunlla

24 november 2010 19:35

Håller med dig Cam ! De är fina när de strosar omkring i skogen ..och inte rör våra tama djur i hagarna. Skogen är ju full med andra djur som de kan glufsa i sig istället för att vi människor ska skjuta dom. Låt de vilda djuren sköta sitt i skogen !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Ovido - Quiz & Flashcards