Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Ransäter 2010

Av Gunilla Bäckström - 1 augusti 2010 22:18

 

Ja då är man hemma igen och

 Ransäters Internationella helg 2010 är över !

 

 Det har varit några blöta dagar (alltså regn).

Har nog aldrig förr varit med om ett sånt konstant regnade,

det bara ökade hela tiden.

 

Av 4 dagar så har det varit en

som var kanonfin, och det var lördagen.

 

Fredag kväll var det ett helvetiskt regnande

så någon grillning var inte att tänka på.

 

Vi bestämde oss för attt köpa pizza och

 naturligtvis tryckte jag i mig alldeles för mycke

och blev för mätt... men den var så supergo

 (var mätt halva lördan oxå).

 

Jag & Kiwi tävlade på lördag.

 På fm var det mulet men uppehåll....

alltså perfekt tävlingsväder.

 

Solen kom fram lite senare på fm.

 

Resten av lördagen var det bra väder så då blev det

 grillning & tillbehör och en trevlig kväll med många goa skratt.

 

Lägret i år bestod av Monika & Donald och

deras goa dotterdotter Emmi,

 Kjell & Lillemor och jag & Micke. 

 

Vi kom på en 2:dra plats på lördagen 

och jag är nöjd med den lilla "gamlingen".

     

Vann gjorde Karin & Graff från Norge.

 

Det var bara jag & Kiwi från Sverige

 (dåligt...var är de svenska.

 är det bara "uttagningstävlingar" som gäller),

 resten var från Norge.

 

Jag var även anmäld på söndag..

klockan var ställd på 06:30, strax innan den ringde

 vaknade jag av ett hystriskt regnande.

 

Då bestämde jag mig för att stryka mig.

 

Jag tävlade nog mycket förra sommaren

 i häll regn så nu fick det räcka.

 

Nu tävlar vi ju bara för att ha kul

och har inga krav eller någon "poängjakt" på gång.

 

Och jag kan inte påstå att det är speciellt kul

 att tävla i regnväder kl 08:00 en söndagmorgon.

 

Karin & Graff vann även på söndag.

 Ett stort Grattis till dom ! 

 

Nu är det allt bra gött och va hemma igen,

 även om det har varit en trevlig helg med goa vänner.

 

  Det ska bli underbart att krypa ner i sängen här hemma.

  

 

 
 
Lena, Daffy o Dino

Lena, Daffy o Dino

2 augusti 2010 11:24

Grattis gummorna till ännu en bra tävling! Ni gjorde helt rätt som ställde in söndagens.

http://www.daffyodino.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !   Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes, natten till midsommarafton  1999. Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor, och redan då visste jag att du skul...

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !               Det kan till viss del bero på jävligt seg dator (som är på g att åtgärdas) och FB.              Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom. Hon f...

Av Gunilla Bäckström - 22 januari 2013 08:24


Nu har bloggen verkligen legat nere länge. Allt är Facebook´s fel, det är ju där som allt händer nu för tiden. Nu har vi kommit en bit på väg i träningen. Jag har bestämt mig för att inte ha bråttom med Divann,  målet är att lägga bra o...

Av Gunilla Bäckström - 30 september 2012 21:11

Länge sen det bloggades ! !   Nu börjar vi komma tillbaka på banan igen när det gäller egen träning och lite kurser. Helgen som varit har gått i hundens tecken. Lördag åkte vi hemifrån ca 08:00 med destination Torsby, för att ha lydnadsk...

Av Gunilla Bäckström - 8 augusti 2012 23:25

Har inte bloggat på hela semestern pga dåliga förbindelser med internet. Vi startade med Ransäterhelgen som har blivit lite som en tradition att åka till, även om man som nu inte har någon hund att tävla med. Jag har varit där i stort sett ...

Ovido - Quiz & Flashcards