Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Gunilla Bäckström - 16 augusti 2009 20:58

Sitter o funderar vad som är rätt o fel.. finns kanske inget bra svar.

Har själv en hund som jag misstänkt inte mår ok...blivit fort slut vid träning och inte orkat prestera det hon brukar.  

Beställde tid och fick henne (Kiwi) genomgången och en massa prover tagna, alla har jag inte fått svar på än men det visade sig ju att hon hade en Uvi.

Jag hade en tävling anmäld den 16/8 (var hos vet den 14/8) jag kunde ju väntat med behandlingen och tävlat först..men är det ok mot min kompis när jag vet att hon inte mår ok???

Om jag har lite ont nån stans, och kroppen inte är ok..går jag då till jobbet och presterar till 100 % ??? tror inte det.

Men vi kräver att våra hundar ska klarat ändå..jag tycker inte det är shysst. Men det är min åsikt.

Det gäller även träning i 30 graders värme...vi sitter i skuggan o flämtar...men hunden ska allt klara detta???

Fortfarande är det min åsikt att detta inte är ok för hunden heller.

Säger inte att jag har rätt.. men jag känner för min del att hundens hälsa är fokus för mig.

Jag älskar ju min kompis även om vi inte tävlar!!

Ovido - Quiz & Flashcards