Alla inlägg under juni 2013

Av Gunilla Bäckström - 25 juni 2013 21:42

Älskade lilla Brainwaiwe´s Kiwi ! ! !

 

Jag hade kontakt med Lena (din uppfödare) på telefon den natten du föddes,

natten till midsommarafton  1999.

Jag träffade dig första gången när du var 3 veckor,

och redan då visste jag att du skulle bli min.

Vi har haft många fina år tillsammans och tränat o tävlat lydnad.

Vi startade vårat första SM när du var 2 år,

och gjorde vårat sista ihop när du var 11 år.

Du var en så okomplicerad liten hund, lätt lärd,

snäll mot allt o alla o helt underbar.

 

Satan va jag saknar dig ! ! ! ! !

   

Livsnjutaren Kiwi ! 



   

 

Av Gunilla Bäckström - 23 juni 2013 21:47

 Läääänge sen sist !

 

            Det kan till viss del bero på jävligt seg dator

(som är på g att åtgärdas) och FB.

 

           Det senast som hänt är tyvärr att lilla älskade Kiwi

lämnade oss den 10/6 pga åldersskäl o sjukdom.

Hon fattas oss så fruktanvärt mycke denna lilla goa, snälla hund !

 

Men allt måste gå vidare och det här är väl baksidan med hunderiet.

 

Veckan efter åkte vi till Fakenberg och SM i Lydnad & Agility,

med ett stopp i Ullared,

där jag o Lena B shoppade lös

medans gubbarna var i husbilarna o skötte hundarna.

 

Det blev mycke skratt o tokigheter mellan "hyllorna".

 

Vi hade bokat plats på Skrea camping i Falkenberg,

ingen fel på campingen eller våra platser.

Felet var väl att det var drygt 2 km till tävlingsplatsen,

så snacka om att vi fick motion !

För övrigt var det ett bra ordnat SM ! !

 

Midsommar har vi firat här hemma i lugn o ro med lite hemmafix

som måste göras oxå både ute o inne.

Träning med Divann har det givetvis blivit med kritiska ögon från "coachen".

 

Det jag klurar på nu är fjärren,

ska man träna på låsta bakben eller låsta framben ? ? 

Divann har ju ett jäkla snabbt uppsitt (där bakbenen är låsta)

så det borde ju vara det bästa att fortsätta med låsta bakben eller ? ?

I-lands problem.

Nu blir det jobb i tre veckor till...........sen semester i 4 veckor !

         

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Gunilla o Divann´s Blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards