Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Gunilla Bäckström - 16 februari 2011 21:24

 

Flexade ut kl.12:00 idag

för att hinna hem och gå en "lagom"

promenad med mina hundar.

 

Kl. 14:00 var det dax för en träff

med några av mina GOA arbetskamrater

sen början på 80-talet.

 

Vi är några tajta som försöker ses ca 3 ggr per år

 och det är alltid lika trevligt att träffas.

 

Vi hade som vanligt en himla trevlig eftermiddag,

 med mycket prat om än det ena o än det andra.

 

Vi har känt varann så länge så här behövs

 det inga psykologer eller kuratorer

för att vi ska må bra...

vi har varandra

och det vi diskuterar har sekretess.

 

Idag har jag även syndat, åt en ...SEMLA....

som Irene hade bakat..o jag säger bara

Ejes släng dig i väggen.

 

Känns så gött att vi som jobbat ihop i ca 25-30 år

och nu är på olika platser..

-en på ett  privat boende (Lena H),

 -en fortfarande i kommun ( jag)

-och en som gått i pension (Irene). 


 Ni är GULD värda mina goa vänner ! !

 

                               Tack för idag !  !

Ovido - Quiz & Flashcards