Alla inlägg den 27 april 2010

Av Gunilla Bäckström - 27 april 2010 18:18

Har suttit "instängd" på kurs hela dagen (arbetsmiljöutbildning).

Som chef har man ju arbetsmiljöansvar

och då är det ju en fördel om man är uppdaterad i ämnet.

 

När man blev "utsläppt" så upptäckte jag att

temeraturen (+18) var helt olik den som var kl 08.00 imorse (+3).

 

Tog sen en sväng till solariet (var visst lyx) sa en kompis.

 

 Därefter hem för att snabbt svida om

och dra i väg med hundar o stavar.

Jag bara njöt av den ljumma luften och alla vårtecken,

blåsippor, vitsippor och alla små fåglar som "gallskriker" 

hysteriskt i träden.

  

På väg hem kom chocken..........

Nisse hoppade till vid dikes kanten och

blev stående och stirra i gräset.

Där krälade o fräste väl en fet, äcklig, vidrig, snuskig,

HUGGORM !

Va jag hatar dessa (o)djur. Varför kan inte de utrotas ?

 

Naturligtvis reagerade jag helt "normalt"

alltså vad som är normalt för min del i en sån situation.

 

Alltså först ett tvåmeters jämfotahopp till andra,

 sidan sen springs det fortare o fortare därifrån,

 med tårarna forsande och med lite lätt illamående. 

 

Jag kan bara inte med dessa djur

 som tar sig fram ålandes på magen.

Hade de bara små fötter o lite hår

(kanske skulle räcka med lite lugg),


tror jag nog att de skulle se bättre ut.

 

Som väl alla förstår så blir det ingen bild på nån "huggslang"

eftersom jag inte ens kan se äcklen på bild utan att börja grina.

 

Vi tar en bild på en sån här istället...

           

     

Det här är en förklaring till att jag inte kör bruks utan lydnad.

Jag kan bara vara på klippta fina gräsplaner

där jag har full koll på området kring fötterna.

 

Ha en fortsatt bra kväll där ute !  

 

Ovido - Quiz & Flashcards